Ja no es podrà tenir marca de verificació blava a Twitter si no es paga

Aquells usuaris que vulguin conservar-les s'han de subscriure a la versió de pagament d'aquesta xarxa social, Twitter Blue

Imatge d'arxiu de Twitter.

Imatge d'arxiu de Twitter. / Pexels/CCC0

EP

Twitter ha anunciat que a partir de l'1 d'abril començarà a eliminar les marques de verificació blaves heretades, de manera que els que vulguin conservar-les s'hauran de subscriure a la versió de pagament, Twitter Blue.

Abans de la compra de la xarxa social per part del seu propietari actual, Elon Musk, la plataforma comptava amb un sistema de verificació que atorgava el famós tic blau als comptes pertanyents a persones famoses o institucions. Ho feia, a més, de manera gratuïta.

Amb l'arribada del també fundador de Tesla a la companyia, es va modificar aquest sistema de verificació per distingir amb colors els diferents comptes de la xarxa social. Aleshores, va anunciar que les empreses portarien una marca en color daurat, els comptes governamentals un gris i la resta d'usuaris un blau.

A partir de llavors, els comptes que portessin una insígnia blava o bé pertanyien als usuaris amb una subscripció activa a Twitter Blue -i, per tant, complien amb els nous criteris d'elegibilitat- o bé es tractava de comptes verificats anteriorment a la implementació d'aquest sistema de colors i d'acord amb els criteris de verificació que aleshores fossin vigents.

La companyia ha anunciat ara que començarà a retirar la marca de verificació blava d'aquests últims, els comptes heretats, i que els que vulguin mantenir-los s'hauran de registrar al servei de subscripció.

Convé recordar que Twitter Blue ja està disponible a Espanya i ofereix un pla mensual que costa 8 euros al mes o un anual que redueix el pagament a 7 euros mensuals, a la versió d'escriptori. La versió mòbil, en canvi, té un cost de 12 euros mensuals.