Un de cada deu anuncis emesos a Televisió de Catalunya (TVC) és en castellà, segons va explicar el president del consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Albert Sáez, en resposta a una ?pregunta de la diputada de CiU Meritxell Borràs.

De gener a setembre de 2008, TVC va emetre un total de 16.497 anuncis, dels quals el 12% van ser en castellà. En la franja d'horari de màxima audiència es van emetre 1.858 anuncis, el 8% en castellà. Sáez va recordar que la televisió ca?ta?lana "sempre" dóna als anunciants la possibilitat de doblar els anuncis al català. El cost del doblatge va a càrrec de l'anunciant, tot i que TV3 ofereix "gra?tuï?tament" el suport del seu servei lingüístic, que "facilita la traducció al ca?ta?là i la correcció de les veus o textos dels espots". Sáez va informar també que, del total d'anunciants que van emetre els seus anuncis en català, en el 0,5% es va proposar inicialment que s'usés el cas?te?llà.

Sáez també va considerar que el nivell de llengua i de llenguatge d'"algun col·laborador" del magazín d'estiu Vacances Pagades "no van ser els òptims per al nivell de qualitat característic de les emissions dels canals de la CCMA".