La 2 de TVE renovarà la programació a partir d'aquest mes de gener i reforçarà la franja horària de màxima audiència per intentar recuperar espectadors, ja que va acabar el 2008 amb una mitjana del 4,5 per cent, la pitjor de la història.

Aquest any, Telecinco, amb un 18,1 per cent, va tornar a ser la cadena més vista, seguida per TVE-1 (16,9 per cent), que va desplaçar Antena 3 (16 per cent) de la segona posició, encara que totes van perdre quota de pantalla sobre 2007, segons dades de Sofres.

Les úniques que van pujar van ser Cuatro, amb una audiència del 8,6 per cent, i La Sexta amb el 5,5 per cent, que van aconseguir el seu millor resultat històric.

Malgrat tot, La 2 "ha resistit com la cadena que menys punts ha perdut en aquest any de fragmentació televisiva enorme i terrible", va matisar el director de TVE, Javier Pons.

Entre les novetats de la cadena, va citar la cinquena temporada de Mujeres Desesperadas, torna l'espai d'humor Muchachada Nui i hi haurà un nou programa sobre emprenedors, La fábrica de ideas, a més d'alguna "sorpresa" en informatius.

Segons Pons, s'aplicaran "remeis" malgrat que 2009 serà un any "dificilíssim en l'econòmic i el financer", amb "equilibris amb les inversions i la graella" de programació.

Sobre l'evolució de La 1, líder al desembre, Pons va destacar el canvi de tendència en complir-se 24 mesos des que es va constituir la Corporació RTVE, que va relacionat amb les noves línies de programació que va marcar el Consell d'Administració el mes de març del 2007.

S'ha volgut evitar el triomfalisme en un model de mercat televisiu on les grans audiències han desaparegut "per sempre" i que les cadenes històriques "tendeixen a baixar".

Respecte a Telecinco, un portaveu va indicar que el canal no ha variat la seva base de costos en el 2008, "un any tan difícil" per la crisi, i va assegurar que la rendibilitat "seguirà sent alta".

L'emissora valora tant el primer lloc aconseguit en tot l'any (per cinquena vegada consecutiva) com el segon de desembre, al qual va ser desplaçada per La 1.

En relació amb el desembre, es va proposar compatibilitzar costos i audiència, alguna cosa que "altres competidors no miren, amb la qual cosa han dificultat moltíssim el mercat", segons el portaveu.

Fonts de La Sexta valoren que la seva audiència és la que més puja en el 2008, un 38 per cent en termes relatius, un creixement "constant" malgrat que els espectadors es reparteixen cada vegada més.

En un comunicat, Antena 3 ressalta que encapçala els matins de dilluns a divendres i el migdia i les tardes del cap de setmana, mentre que Cuatro destaca els partits de l'Eurocopa i la sèrie House com a programa més vist de la cadena.