Programes com Millonario anónimo, Pesadillas en su tintaVacaciones infernales reforçaran la programació del canal Xplora, que després d'un any de vida s'ha situat aquesta temporada com el canal més vist entre els dedicats a aquest gènere de documentals. El director de programació i canals temàtics del grup Atresmedia TV, José Antonio Antón, es va mostrar ahir "molt satisfet" de l'evolució de Xplora, que segons les dades ofertes pel grup tanca les primer any d'emissió amb un 1,4% de quota de pantalla i se situa aquesta temporada (setembre 2012-abril 2013) com a cadena líder del gènere de documentals de telerealitat.

Satisfer la curiositat del televident i comptar amb "els millors programes del món en aquest gènere, perquè Xplora no està casat amb cap marca", són per Antón les claus de l'èxit de Xplora, que ha sumat aquesta temporada un 1,5% de quota de pantalla, superant la competència de Discovery Max (1,4%) i Energy (1,1%). Espais de producció nord-americana com Empeños a lo bestia, 1.000 maneras de morir i Buscadores de fantasmasCuerpos embarazosos han portat Xplora a aconseguir el març un 2,1% de quota de pantalla.

El canal seguirà doncs apostant pels mateixos formats. Així, el proper diumenge 5 de maig arribarà El increíble Goodwin, protagonitzat per Jonathan Goodwin, que arrisca la seva vida en els reptes més espectaculars, i l'endemà Generación alien, que seguirà les pistes que han deixat en la història els extraterrestres que suposadament ens van visitar en el passat. A mostrar una realitat més propera es dedicaran els espais Vacaciones infernales, amb gent atrapada en les situacions més terribles o increïbles durant el seu temps d'oci, i Pesadilla en su tinta, amb un grup d'experts que intenten corregir els tatuatges que recorden als seus portadors desgraciades històries.