Tv3 ha tancat un estiu per oblidar marcant un nou mínim històric i cedint el lideratge per tercer mes consecutiu. La cadena pública catalana ha quedat en tercera posició del rànquing, amb un 9,4% que empitjora notablement el 10,1% del passat mes de juliol. Telecinco i Antena 3 han tornat a ser les dues cadenes més vistes en el mes d'agost a Catalunya. La xifra registrada en el vuitè mes de ?l'any per la principal cadena de la?Corporació Pública de Mitjans Audiovisuals és molt inferior a la de l'any passat, quan TV3 es va quedar amb un 11,7%.

Els Jocs Olímpics de Rio de Janeiro, la falta de formats originals, més enllà de les reposicions o la davallada general del consum televisiu, són algunes de les causes que poden explicar els mals resultats de TV3 aquest estiu. Al llarg del mes d'agost, la cadena només ha aconseguit treure pit gràcies al futbol. El partit d'anada de la Supercopa d'Espanya entre el Sevilla i el Barça, que es va jugar el dia 14, amb una quota del 30,2%.

La baixa d'audiència d'aquest mes d'agost ha afectat les grans cadenes generalistes. Telecinco ha obtingut una quota del 10,2%, seguida d'Antena 3, que també decreix i tanca amb un 9,8%. La 1, juntament amb Teledeporte, és una de les grans beneficiades pels Jocs Olímpics de Rio i tanca el mes amb una quota del 7,8%. La ?segueixen Cuatro, amb un 6,8%, i La Sexta, amb un 5,9%

Telecinco continua líder

En l'àmbit estatal, Telecinco continua sent líder amb una quota 12,3%, seguida d'Antena 3, amb un 11,8% i de La 1, amb un 10,5%, segons l'informe de Barlovento Comunicación amb dades de Kantar Media, que detecta un descens d'11 minuts en el consum televisiu.