El Consell de l'Adiovisual de Catalunya (CAC) vol que l'aportació pública als mitjans de la CCMA s'incrementi en 137 milions d'euros anuals, a aplicar de manera progressiva els propers quatre anys. L'objectiu, destinar aquests diners a la producció de ficció i als nous serveis de distribució per assegurar el lideratge i recuperar l'històric paper de TVC com a motor del sector audiovisual. La inversió, a més, «equipararia» la Corporació amb les radiotelevisions de països europeus de la dimensió de Catalunya.

Aquesta és la proposta estrella del Llibre Blanc de l'audiovisual que el CAC va presentar ahir al Parlament, dos anys després que la cambra li encarregués. Es tracta d'un document extens que, en l'apartat propositiu, conté una cinquantena d'actuacions -23 de les quals «estructurals»- i un conjunt de 135 recomanacions, orientades a garantir la sostenibilitat econòmica dels mitjans públics, consolidar i fer competitius els prestadors privats, enfortir les indústries culturals catalanes i augmentar la presència de la llengua catalana i els nivells d'audiència d'aquests continguts.