El programa 60 minuts (22.55 h, 33) estrena aquesta nit El preu real, un documental dirigit per Andrew Morgan que reflexiona sobre el món de la moda de baix cost fast fashion occidental i el que hi ha al darrere: l'explotació i el maltractament de milions de persones en països del Tercer Món.

La moda sí que incomoda. I molt. Això és el que va descobrir Morgan un matí en què fullejava The New York Times. La imatge de la portada li va cridar l'atenció: dos nens de Bangladesh caminaven davant d'un mur gegant, cobert de missatges de reclam per a persones desaparegudes.

El 24 d'abril del 2013, l'edifici de vuit pisos Rana Plaza, als afores de Dacca, es va ensorrar sobre els empleats de la fàbrica tèxtil que allotjava i que produïa peces per a una trentena de marques occidentals. Van morir al voltant de 1.100 persones, i més de 2.000 van resultar ferides. Des d'aquell moment, Morgan va començar a preguntar-se d'on venia la seva roba i a interessar-se pels perjudicis socials, econòmics, ambientals i psicològics que provoca la moda.

El resultat de tota aquesta preocupació per un fenomen que mou al voltant de 2,5 bilions de dòlars anuals arreu del món, i conegut com a fast fashion (moda ràpida), és aquest documental, The True Cost (El preu real), presentat i rebut amb un gran impacte al Festival de Canes en l'edició del 2015.