02 de maig de 2018
02.05.2018

TV3 firma el millor mes d'abril dels últims set anys en audiència

01.05.2018 | 23:52

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder destacada d'audiència, segons dades de Kantar Media. Aquest mes d'abril, la televisió pública de Catalunya ha aconseguit una quota del 15,1%, a molta distància de la resta de cadenes i amb el segon millor resultat de la temporada, darrere de l'octubre del 2017. Aquest ha estat el millor mes d'abril des del 2011. Ha superat en 5,1 punts la segona cadena classificada, Telecinco, i en 5,6 punts, la tercera, Antena3.

TV3 ha liderat l'audiència durant 27 dies dels 30 del mes d'abril i el rànquing dels programes més vistos del dia també en 28 ocasions. Així mateix, TV3 ha tornat a ser la cadena generalista més ben valorada a l'abril, amb un 8,4 al panel de GFK.

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les seves edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 25 ocasions, 14 de les quals ho ha fet el TN vespre. Totes les edicions dels telenotícies apareixen al rànquing dels programes més vistos del mes entre les 20 primeres posicions i entre els 10 espais més vistos del mes, hi ha l'edició del TN vespre del 5 d'abril, amb una audiència de 882.000 espectadors i una quota del 32,6%; el Telenotícies cap de setmana vespre del 15 d'abril, que va ser seguit per 778.000 espectadors i va obtenir una quota del 27,5%; i el TN migdia del 10 d'abril, amb una audiència de 539.000 espectadors i una quota del 32,1%.


Cau el consum televisiu

El consum televisiu dels espanyols s'ha situat al mes d'abril en una mitjana de 241 minuts al dia per persona, és a dir, quatre hores i un minut, cosa que suposa un descens de 15 minuts respecte al març de 2018 i un minut més que a l'abril de l'any anterior, segons l'anàlisi mensual del comportament de l'audiència televisiva de Barlovento Comunicació, en base a dades de Kantar Media. Dels 241 minuts, un total de 235 corresponen a consum de televisió lineal, i sis a televisió en diferit. Així, els convidats (espectadors no residents a la llar) suposen el 5% del consum total registrat a l'abril.

D'altra banda, l'informe sobre comportament de l'audiència televisiva indica que a l'abril el 72,7% dels espanyols ha contactat diàriament amb el mitjà televisiu, fet que suposa que 32.465.000 persones veuen la televisió de mitjana diària.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook