Tot i la competència del Mundial de futbol de Rússia, TV3 ha tancat el mes de juny com a líder destacada d'audiència, segons dades de Kantar Media. Aquest mes, la televisió pública ha aconseguit una quota del 13,7%. Ha superat en 2,1 punts la segona cadena classificada, Telecinco, i en 4,5 punts, la tercera, Antena 3. Segons informa en un comunicat la CCMA, TV3 continua liderant en les franges de day time a Catalunya, amb una quota del 13,6% i a 2,7 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, i de prime time, amb una quota del 15,3%, i supera en 1,4 punts la segona classificada.

Així mateix, la televisió catalana ha liderat l'audiència durant 19 dies dels 30 del mes de juny i el rànquing dels programes més vistos del dia també en 17 ocasions. Entre els programes més vistos hi ha diferents edicions dels informatius, amb el TN Vespre encapçalant el rànquing dels programes més vistos del dia en 7 ocasions. També destaca l'audiència del documental 20-S emès dins de l'espai Sense ficció amb gairebé un milió d'espectadors, l'entrevista al president de la Generalitat, Quim Torra o espais consolidats com Polònia, Joc de Cartes i 30 minuts.

Telecinco, líder a Espanya

Pel que fa al conjunt d'Espanya, Telecinco es manté líder amb una mitjana del 15,8%, ampliant la distància amb Antena 3, que s'ha quedat amb un 11,1%. En tercera posició s'hi troba La 1 de Televisió Espanyola, que baixa respecte el mes de maig, quedant-se amb una quota del 9,9%. D'altra banda, gràcies al Mundial, Cuatro ha arribat al 8,8%, situant-se en quarta posició i superant al seu màxim rival, La Sexta del grup Atresmedia, que baixa una posició, i es queda com la cinquena posició amb una quota del 7,4%.

El consum televisiu dels espanyols s'ha situat al mes de juny en una mitjana de 233 minuts al dia per persona, tres minuts menys que el passat mes de maig, sent partit de futbol entre Espanya i el Marroc del Mundial de Rússia l'emissió més vista del mes de juny amb 11.156.000 audiència mitjana i 70.3% de quota.