01 de novembre de 2018
01.11.2018
Diari de Girona

El Penedès acull el rodatge de «La fossa», un thriller que revela crims passats i presents

La minisèrie de 4 capítols reflexiona sobre «les ferides del passat que encara no s'han tancat»

01.11.2018 | 01:04
Els actors de la sèrie, amb el seu director, Agustí Vila (al mig).

El petit poble d'Avinyonet del Penedès s'ha transformat en l'escenari de La fossa, el thriller que estrenarà Tv3 la tardor del 2019 en forma de minisèrie de quatre capítols, mostrant una reflexió sobre «les ferides del passat que encara no s'han tancat». Així ho va expressar dimarts el seu director, Agustí Vila, en una visita al rodatge de les escenes inicials de la trama. Al llarg de quatre capítols, La fossa relatarà la investigació policial del crim d'un jove que estava excavant d'amagat una fossa de la Guerra Civil, mentre farà aflorar el passat de nombrosos personatges. A banda de Televisió de Catalunya, el projecte el coprodueixen Apunt, Bausan Films i Wise Estudios, amb un pressupost de gairebé 1,3 milions d'euros i la previsió que la minisèrie es tradueixi al valencià i al balear.

La fossa mostra el crim de David Martos, un jove que apareix mort quan treballa d'amagat en l'exhumació d'una fossa comuna de la Guerra Civil sense catalogar, en la qual sospita que hi ha enterrats familiars seus, segons li havia explicat el seu avi malalt d'alzheimer. L'assassinat de Martos suposa un gran daltabaix per al poble, on arriba la sergent dels Mossos d'Esquadra Andrea Carmona (Nausica Bonnín), que encapçalarà la investigació policial.

La recerca per determinar què ha passat farà entrar en escena la mare del jove (Núria Prim), un policia local que s'involucrarà en la investigació (Sergio Caballero) i un ric propietari del poble (Blai Llopis). Tots mostraran el seu vincle amb la fossa i amb l'aparició del cadàver, alhora que aflorarà part del passat de cadascun d'ells.

Agustí Vila va destacar que «l'ús de la fossa en l'eix de la història no deixa de ser una metàfora», assegurant que els «deutes amb el passat» són realment el tema de fons. Segons Vila, la cura d'aquest passat permet obrir una reflexió «tant a nivell social com individual».

En aquest sentit, va ressaltar que allò que més el va copsar quan va treballar el primer guió va ser «veure com tots els personatges tenien ferides per tancar i això es podia extrapolar al conjunt del poble on s'ambienta la història –un municipi anònim del Penedès–, que té ferides ocultes de la Guerra Civil, les quals encara supuren».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook