Davant les crítiques rebudes per la participació d'alguns presentadors de TV3 i Catalunya Ràdio en determinats anuncis de publicitat, el CAC insta la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) a obrir una reflexió amb vista a trobar unes normes de conducta que siguin aplicables a tots els programes que inclouen continguts informatius, com ara els magazins. Segons detalla en un comunicat aquest organisme, l'argumentació de les queixes rebudesgira entorn de dues qüestions: la confusió que pot generar a les persones teleespectadores que professionals de la comunicació que són vistos com a referents d'opinió o d'informació apareguin fent prescripcions sobre marques comercials; i l'associació del prestador de serveis de comunicació audiovisual públic a marques comercials concretes mitjançant la imatge dels seus professionals.

El CAC ha constatat que, amb caràcter general, no existeix una norma específica que afecti els professionals dels mitjans públics que presten la seva imatge a marques comercials, amb l'excepció d'un punt de la Guia editorial de la CCMA relatiu a les incompatibilitats dels professionals.