06 de març de 2019
06.03.2019
Diari de Girona

El CAC alerta que els continguts sexistes es concentren a internet

06.03.2019 | 00:23
El CAC alerta que els continguts sexistes es concentren a internet

El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, va alertar ahir que els continguts sexistes es concentren a internet, i s'han moderat en ràdio i televisió encara que de «manera insuficient». Amb motiu del Dia Internacional de la Dona, que se celebra aquest divendres, el CAC, que va començar a analitzar la presència de les dones en els mitjans el 2004, ha subratllat que en els últims temps tant la ràdio com la televisió han aconseguit millorar en alguns aspectes, però que existeix una «allau de continguts a internet que reprodueixen els estereotips de gènere, alguns d'extrema gravetat».

«Resulta lamentable que en les plataformes d'intercanvi de vídeos, en els blogs i en els webs i xarxes socials hi hagi una reculada en la lluita contra la discriminació», va dir Loppacher, qui va recordar que va començar a analitzar continguts a internet el 2015.

El CAC ha elaborat tres informes sobre la violència masclista a internet -el primer el 2016 i dos el 2018- i un quart sobre les fake news en relació amb el discurs de gènere el 2018. Dels continguts que ha denunciat el CAC en matèria de violència masclista difososos a internet, més del 40% han estat suprimits i s'ha limitat l'accés a més d'un 35%.


Canvis normatius

El president del CAC va celebrar l'aprovació de la nova directiva europea de serveis de comunicació audiovisual, i va recordar que ha demanat al Parlament una reforma de la llei audiovisual catalana per adaptar-la als reptes del nou entorn digital. Loppacher va explicar que, mentre es fan els canvis normatius, és necessari concentrar tots els esforços en els continguts a internet, a més de complementar-los amb l'educació en els menors per a la promoció de la igualtat de les dones.

En la seva anàlisi de ràdio i televisió, el CAC ha considerat que la presència i representació de les dones ha evolucionat positivament, però «encara es troba lluny» de ser paritària ni igualitària. En el primer informe, el 2004, les dones tenien una presència del 17% de les veus en els informatius, i en el del 2018 ha augmentat al 30%.

Pel CAC, malgrat la tendència de millora sostinguda en el pla quantitatiu, les dones acostumen a associar-se a l'esfera privada, mentre que els homes a activitats professionals, públiques o socials.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook