11 de maig de 2019
11.05.2019
Diari de Girona

Els hippies d'Eivissa, 50 anys després del seu naixement oficial

El canal 33 mostra l'evolució del moviment que es va originar als anys 70 i que encara viu a l'illa

11.05.2019 | 01:11
Els protagonistes del documental «Dream songs».

L'espai El documental del canal 33 emet aquesta nit Dream songs, un treball que viatja als origens del moviment hippy a l'illa d'Eivissa. Fa més de 50 anys de l'anomenat «estiu de l'amor»: el naixement del moviment hippy. Aquella eclosió revolucionària es va transformar en un pelegrinatge que va recórrer el món a la recerca de llocs per poder reinventar la vida. Eivissa va ser una d'aquelles «illes de llibertat», potser la més emblemàtica. Avui dia a l'illa balear encara queden hippies. D'ençà que hi van arribar, en la dècada dels 70, viuen lliures i creatius, i somien que la seva experiència serveixi d'estímul per al futur. Un mosaic de veus i imatges sobre l'experiència radical de la llibertat. Poden afirmar que han viscut la llibertat? Es pot viure la llibertat sense alliberar-se abans del control polític?

Dream songs és una producció de Hippies Dream Songs en coproducció amb TV3, TVE i IB3, amb la col·laboració del Consell Insular d'Eivissa, Institut d'Estudis Baleàrics, Dep. Cultura-Generalitat de Catalunya, Illes Balears Film Commission i l'Agència de Turisme de les Illes Balears.

Tot seguit, a les 23.55 h, s'emetrà Freightened. El cost real del transport marítim, un documental que revela la mecànica i els perills del transport marítim, una indústria que, malgrat que és poc coneguda, és la clau de la nostra economia, el medi ambient i el model de la nostra civilització.

El 90% dels productes que consumim a Occident es fabriquen a l'estranger i arriben per vaixell. La indústria del transport marítim és la peça clau en l'economia mundial i constitueix la base del nostre model de civilització moderna; sense aquesta indústria, seria impossible complir amb les creixents demandes de les nostres societats. No obstant això, el funcionament i les normes d'aquest negoci continuen sent, en gran mesura, desconegudes per a molts, malgrat que els costos ocults que se'n deriven ens afectin a tots.

A causa de la seva grandària, els vaixells de càrrega ja no hi caben, als ports tradicionals de les ciutats, i s'han traslladat fora de la vista del públic, darrere de barreres i punts de control. El documental respon a preguntes com: Qui mou els fils d'aquest negoci de milers de milions de dòlars? En quina mesura controlen aquesta indústria els nostres responsables polítics?

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook