Cinto Niqui Espinosa, director de L'altra Ràdio de Ràdio 4, ha estat distingit amb el Premi Nacional de Comunicació en la categoria de Radiodifusió. Així ho va fer públic ahir el jurat de la XVIII edició dels guardons, que també han rebut la sèrie Merlí en la categoria Televisió; el periodista Ramon Besa en la categoria de Premsa; el Crític en Mitjans d'arrel digital i el Grup Segre per a la Comunicació de proximitat. El jurat també ha reconegut Jaume Alemany, director de màrqueting de Damm, en la categoria de Publicitat per la innovació, l'activisme de marca i el compromís social, que ha aconseguit que la seva proposta comunicativa tingui alhora impacte empresarial i transcendència social.

El jurat també ha atorgat dues mencions honorífiques a Tomàs Alcoverro, per la seva llarga trajectòria com a corresponsal de La Vanguardia a l'Orient Mitjà, i a la productora Mediapro, en reconeixement al seu lideratge en el sector audiovisual europeu. El lliurament dels premis tindrà lloc el 13 de novembre en un acte al Palau de la Generalitat.

El programa L'altra ràdio de Ràdio 4 compleix 40 anys en antena i més de 2.300 emissions, i és el magazine amb més anys d'emissió de la radiodifusió catalana. Continua apostant per la divulgació de les noves tecnologies audiovisuals, la reflexió sobre el seu impacte a la societat i el coneixement de la història de les comunicacions. Cinto Niqui, «amb un to divulgatiu i un llenguatge radiofònic senzill, reflexiona setmanalment sobre l'ús i l'impacte en la societat de les TIC, considerades eines de transformació social», explica el jurat en un comunicat.

La sèrie Merlí, de la productora Veranda, emesa inicialment amb gran acceptació de crítica i el públic de TV3, ha estat premiada en la categoria de Televisió. El jurat ha volgut reconèixer els seus continguts i plantejaments, indubtablement innovadors, que han interessat a tots els públics, però especialment als joves, que s'hi podien veure reflectits. Merlí ha estat de les primeres grans sèries catalanes que, sense renunciar a un exigent nivell de qualitat, ha obtingut grans audiències i difusió a escala internacional, de la mà de la plataforma Netflix.