Prensa Ibérica es consolida com una de les principals companyies espanyoles de comunicació. En total, els diaris i revistes del grup sobrepassen els 3,3 milions de lectors, segons l'última onada de l'Estudi General de Mitjans (EGM), coneguda ahir.

Les seves revistes, entre les quals destaquen publicacions com Woman, Stilo i Viajar, pugen en audiència un 7,4% i arriben als 953.000 lectors.

Els diaris de Prensa Ibérica i Grup Zeta superen, per la seva banda, els 2,3 milions de lectors diaris, cosa que representa el 27% de l'audiència total. És a dir, un de cada quatre lectors s'informa a través d'una capçalera de la nova Prensa Ibérica.

El grup tanca l'any enfilat fins a la segona posició en nombre de lectors de premsa diària, només superat per un estret marge per Unidad Editorial, que suma 2.470.000 de lectors.

Tres de les capçaleres del grup, El Periódico de Catalunya, La Nueva España i Faro de Vigo, se situen a més entre els deu diaris d'informació general de pagament més llegits del país.

Prensa Ibérica referma d'altra banda el seu lideratge en diverses regions. A la Comunitat Valenciana, on edita Levante-EMV de València, Información d'Alacant i Mediterráneo de Castelló, es consolida com a líder absolut en superar els 408.000 lectors diaris, un 57% del total, segons la nova onada de l'EGM.

Els diaris del grup són també els més llegits a les illes Canàries, on La Provincia i El Día guanyen 8.000 lectors i arriben als 253.000 lectors diaris (64% del total), i a Astúries, on La Nueva España supera els 268.000 lectors diaris (el 74% del total).

Amb l'adquisició del Grup Zeta, la nova Prensa Ibérica ha entrat amb força aquest any a Aragó i Extremadura, i ha fet un salt notable en audiència a Catalunya, on els seus diaris d'informació general ( El Periódico de Catalunya, Diari de Girona i Regió 7) sumen 419.000 lectors diaris.

Prensa Ibérica es manté també com a referent en el segment de la informació esportiva, en què les seves capçaleres ( Sport i Superdeporte) arriben als 408.000 lectors diaris.