"Diarios de la cuarentena" arriba a la graella televisiva com una sèrie innovadora, amb un format mai abans vist i com una alenada d'aire fresc per a una indústria audiovisual "molt necessitada de reactivar", com explica Fernando López Puig, director de Continguts i canals de RTVE.

Produïda per RTVE en col·laboració amb Morena Films, "Diarios de la cuarentena", que s'estrena aquest dimarts al prime time de La 1, arriba a les nostres llars com un reflex simpàtic, amb tocs d'humor i grans pinzellades de realitat, i com eina per entretenir i empatitzar amb la situació de quarantena i confinament en què viu sumit el nostre país a causa del coronavirus.

Així s'ha explicat aquest dimarts en una particular roda de premsa en línia en què han participat Fernando López Puig, director de Continguts i Canals de RTVE; Álvaro Longoria, productor i responsable de la idea original; Álvaro Fernández Armero i David Marqués, directors de la sèrie; i els actors Cristina Alarcón, Fernando Colomo i Carlos Areces.

"És una sèrie molt particular. Per la forma i, sobretot, pel fons, profundament enganxada a l'actualitat ia la realitat. Poques sèries hi ha hagut així i, a més, feta en temps rècord", ha començat analitzant López Puig, a que ha afegit: "La indústria està molt necessitada de reactivar-" i aquesta sèrie "era molt necessària".

Criticats per algun sector de la població i preguntats en diversos ocasions al llarg de la roda de premsa pel pressupost i la "despesa" que suposa una sèrie en aquests temps per a un televisió pública, López Puig ha estat contundent: "Televisió Espanyola no gasta diners, inverteix en aquesta indústria. És una sèrie molt barata ".

"No és una despesa de milions", ha afegit el directiu, qui, a més, ha explicat que, fins ara, s'han "contractat vuit episodis" amb la idea d'estar "oberts a que es pugui estendre".

En relació a l'aspecte tècnic que, sens dubte, és el que més crida l'atenció per ser un rodatge totalment nou en el qual els mateixos actors s'encarreguen de l'rodatge, l'atrezzo, el vestuari i el maquillatge, és Álvaro Longoria, qui va tenir la idea, el que assegura que la tecnologia va ser un handicap a l'inici.

Benefici industrial per a Creu Roja

"La tecnologia va ser la primera barrera, les condicions tècniques eren complicades, però és cert que hem ideat un sistema que està funcionant fenomenal", ha apuntat el productor, que ha explicat que es donarà "el benefici industrial de la sèrie a Creu Roja" .

En aquesta mateixa línia, Álvaro Fernández Armero, director de la sèrie, ha explicat de quina manera van gestionar el rodatge: "Enviem als actors el que anomenem un 'kit de rodatge'. El mateix mòbil a tots, un micròfon i un trípode. no hi ha cap il·luminació externa però, però, és una cosa tècnicament molt complex ".

Un argument que Fernando Colomo, que ha comentat entre rialles la dificultat per gravar-se a si mateix a l'estar sol, ha corroborat: "A l'estar sol és molt complicat enquadrar. De vegades aconsegueixes fer una gran interpretació i t'has tallat el cap".

Al que ha afegit: "La sèrie el que vol és abraçar l'espectador i que porti la quarantena el millor possible. Serveix per donar-li ànims i dir-li que estem aquí", un punt de vista a què s'ha unit l'actriu Cristina Alarcón, qui defineix la sèrie com "una alenada d'aire fresc" amb la qual l'espectador pot evadir-se, riure i, com coincideix tot l'elenc i equip tècnic, "sentir-retratat amb humor".