Alguns són part de l´herència d´anteriors legislatures, d´altres no en tenen, mentre alguns pocs gaudeixen d´alguns models de gamma alta. Són els catorze cotxes oficials que disposen les diferents administracions públiques de la província de Girona: no parlem de vehicles que puguin emular el que llueix el president del Parlament de Catalunya Ernest Benach, sinó els vehicles que utilitzen els representants institucionals de Girona.

A la fita només s´hi aproxima la Diputació de Girona. L´entitat supracomarcal diposa de quatre cotxes oficials de la casa automobilística Saab. Quatre cotxes Saab 93 i 95, uns vehicles que ronden entre els 36.000 i 42.000 euros al mercat de compra. Cada cotxe, però, té un usuari. Els vehicles els utilitzen, primer, el president de la Diputació, Enric Vilert, i la vicepresidenta, Maria Teresa Ferrés, i posteriorment tenen dret a utilitzar-los els altres quatre vicepresidents i els diputats gironins. El Saab d´en Vilert, però, és un vehicle que ja utilitzava l´anterior president de la Diputació, Carles Pàramo.

L´altra cara de la moneda de les administracions són els consells comarcals de la província de Girona, i és que set de vuit no disposen de cotxes oficials. Els representants polítics d´aquestes administracions supramunicipals utilitzen els transport públic o els seus vehicles privats per anar a treballar i als actes oficials organitzats pel consell. L´excepció d´aquesta línia d´austeritat és el Consell Comarcal de l´Alt Empordà, ja que l´ens disposa d´un Audi A4. Un vehicle que, segons van explicar, és de tercera mà i va costar uns 10.000 euros. Aquest vehicle, però, no té un únic nom assignat i el fa servir tothom qui el necessita.

El cas dels ajuntaments mereix un capítol a part. Per exemple, l´Ajuntament de Salt no disposa de cap cotxe oficial. L´alcaldessa, Iolanda Pineda, es desplaça amb bus fins a Girona i, en el cas que hagi d´anar fins a un altre lloc, tant ella com els seus regidors utilitzen els seus cotxes privats. El seu veí, l´Ajuntament de Girona, en canvi, disposa de dos cotxes oficials: un Renault Laguna i un Citroën C4 1.6. Des del consitori gironí també van argumentar que tots dos vehicles són utilitzats per tot el personal de l´Ajuntament que el necessiti.

I de capital de comarca a capital de comarca. L´Ajuntament de Figueres disposa d´un Volkswagen Passat 1.900 turbodiesel. Un cotxe que tampoc està adscrit a cap persona i que s´utilitza segons les necessitats de desplaçaments.

Per la seva banda, l´Ajuntament de Blanes té un Renault Laguna adquirit fa deu anys. Un cotxe oficial però, que fa temps que utilitza la policia local. De fet, quan l'alcalde, Josep Trias (CiU) o els regidors es desplacen ho fan amb vehicles particulars. Fins i tot, Trias va assegurar que sol utilitzar el tren o l´autobús quan s´ha de desplaçar. D´aquesta manera, el consistori blanenc considera que és com si no en tinguessin.

En canvi, l´altre cara de la moneda dels ajuntaments de capitals de comarca és Olot. Aquest municipi no disposa de vehicles comprats amb els diners del consistori.

Els regidors de l´Ajuntament de Lloret de Mar tenen altres costums. Habitualment, tots utilitzen la moto per arribar fins al consistori. L´alcalde, Xavier Crespo, té un cotxe però afirma que quan ha de desplaçar-se fins al Parlament de Catalunya a exercir el seu escó utilitza el seu vehicle privat. El cotxe es va adquirir en fórmula rènting l´any 2001-02 durant la legislatura de l´alcaldessa Lucía Echegoyen (PSC). Un cop finalitzat el termini de rènting hi havia l´opció de canviar el cotxe per un model nou però es va decidir mantenir el mateix vehicle. El model és un Audi A4 sense accessoris.

La Generalitat, per la seva part, disposa d´un parc mòbil per als desplaçaments dels seu personal. El delegat territorial del Govern català, Jordi Martinoy, té un «cotxe de representació», per anar als actes oficials. El seu és un Peugeot 406 de color negre. A més disposen de tres cotxes oficials més perquè els puguin utilitzar els tècnics per exercir la seva feina.

La capacitat d´inversió de les diferents administracions públiques de Girona és diversa. Tots asseguren que els cotxes no tenen noms i ­cognoms, si bé la flota automobilística existeix. La Subdelegació del Govern i les delegacions de la ­General