El dimecres, dia 11 de novembre, els usuaris de l'últim tren, el que va a Vilajuïga, Llançà, Colera i Portbou, vam haver de fer aquest trajecte uns amb autocar i els altres amb taxi. Sembla ser, pel que vaig escoltar durant el trajecte, que el maquinista d'aquest tren, que hauria d'arribar a Portbou a les 22.02 hores, considera que la seva jornada laboral s'acaba quan el comboi arriba a Figueres. Per tant, l'endemà al matí, a les 7 hores, tampoc no hi ha tren que surti de Portbou a les 7 perquè el regional és a Figueres des de la nit anterior. És a dir, un empleat de Renfe, un de sol, pot ?carregar-se el servei i els horaris de la companyia i aquesta no el suspèn ni de sou ni de feina. És més, els comentaris que anava escoltant ahir a la nit mentre tornava a casa en autocar afirmaven que aquest individu viu a Figueres i que fins ara Renfe li pagava un taxi des de Portbou fins a la capital empordanesa, però que actualment se li ha deixat de pagar.

Per tant, aquest maquinista atura el tren a Figueres i l'endemà reprèn el servei des d'aquella estació, carregant-se el servei del tren de la nit anterior fins a la frontera i també el que hauria de sortir a les 7 del matí de Portbou en direcció a Barcelona. Insisteixo: tot això és el que vaig escoltar ahir a la nit dins de l'autocar. Ara bé, crec que tot plegat és tan demencial que no ho trobo versemblant. No serà que hi ha una protesta dels maquinistes de Renfe per culpa del traspàs de rodalies i de regionals a la Generalitat? Tanmateix, i malgrat el que passa quan aquest maquinista és qui condueix el tren, la companyia continua oferint dins dels seus horaris el servei d'un tren que no circula a la nit fins a Portbou i que tampoc no circula al matí fins a Figueres. La situació, sigui culpa d'una sola persona o per contra de tot un col·lectiu, el dels maquinistes, és kafkiana.