Segurament és cert, tal com diu en la pàgina següent el responsable d'Endesa a Girona, que ja s'han pagat el 85% de les indemnitzacions. Però es refereix a les reclamades. Es compten per milers els ciutadans que per la poca quantia a què tindrien dret han renunciat a iniciar un procés que consideren "massa farragós" o inclús "expressament farragós perquè no ens hi vulguem embarcar". És el cas de l'hivernacle La Guarda, a Santa Coloma, segons va explicar el seu propietari.

Els hivernacles van ser dels negocis més castigats. El gerent del Garden Center de Llagostera, Josep Martínez, sí que va reclamar: explica que la nevada va provocar estralls ja que els cables de les torres d'electricitat de la línia que va a Platja d'Aro hi van caure a sobre, que van trencar els vidres i van provocant l'entrada de la neu i fred que va matar nombroses plantes. Va presentar una reclamació per un valor superior als 100.000 euros. Fa quatre o cinc mesos va passar un pèrit, la darrera novetat que té sobre la indemnització que espera. Des d'aleshores, ha trucat diverses vegades a Endesa, però l'única resposta que ha rebut és que tot està en mans de l'asseguradora.

Particulars també es troben en la mateixa situació. A l'Estartit, la Matilde explica que tant ella com les seves dues filles van trucar al número de telèfon que Endesa va posar a disposició dels abonats afectats pels talls de llum (a l'Estartit, van estar més de 72 hores sense llum, cosa que també va afectar el subministrament d'aigua) per reclamar la indemnització que prometia la companyia elèctrica. No obstant això, quan es complirà un any del succés, tampoc han rebut cap notícia d'Endesa, ni positiva ni negativa. Han trucat un parell d'ocasions per veure com està la seva reclamació, i la resposta és que se segueix estudiant. El temps transcorregut i la poca confiança en l'empresa, els fa tenir clar que no rebran cap indemnització.

Josep Albroser, un veí de Santa Coloma de Farners que sortia l'11 de març de 2010 en aquest diari explicant que portava quatre dies sense electricitat, és un dels que va optar per no reclamar res, ja que mal que bé -amb l'ajut de veïns i familiars- se'n van poder sortir i la quantitat a reclamar seria minsa.

Antonio, un veí de la urbanització Can Tarrés, de Vilobí, continua reclamant. Considera que Endesa l'està "enganyant" perquè el truquen cada dos o tres mesos amb una oferta diferent, i sap que a veïns en la mateixa situació que ell els ofereixen també xifres diferents (un punt, aquest, conformat per l'alcaldessa, Olga Guillem, a aquest diari): "És una vergonya, a l'hora de passar el rebut segur que no fallen mai".