El director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, va exposar a l'empresariat gironí l'estudi previ de la nova estació del TAV a l'eroport de Girona. Aquest estudi estima que hi hauria una demanda inicial d'1,2 milions de passatgers l'any, dels quals 250.000 seran de l'entorn comarcal.

Font va recordar que des de 2010 existeix a prop de l'aeroport un Punt d'Avançament i Estacionament de Trens (PAET) que reuneix les "condicions idònies per a la ubicació de la nova estació". La primera fase del projecte es preveu construir la nova estació amb una superfície de 600 m2 i una zona d'aparcament, que en una segona fase s'ampliaria i es construiria un vial d'accés. El cost global rondarà els 13 milions. Ricard Font va afegir que aquest aparcament ha de tenir, a banda, un efecte "dissuasori" per als cotxes que s'acosten a l'àrea urbana de Girona.

"Farem coses senzilles però que siguin útils", va concloure Font.

Nadal: "Una cortina de fum"

Per la seva part, Joaquim Nadal, va posar en qüestió els propòsits del Govern de CiU respecte l'estació del TAV a l'aeroport de Girona i el va acusar d'utilitzar aquest tema "com a una cortina de fum per tapar seva incapacitat negociadora amb Ryanair". El president parlamentari del PSC va assenyalar que "tot el que ha presentat Ricard Font i ha anunciat el conseller Recoder estava fet i preparat, era un estudi ja fet i com a estudi val el que val". Nadal va afegir que, tal com va explicar Font ahir, l'ha proposta s'ha de presentar al Ministeri de Foment i a Adif. A més, per al socialista també queda "clar" que el projecte "està vinculat amb l'estació del TAV a Girona" perquè "qualsevol altra cosa és fer volar coloms i no entendre la intermodalitat del transport ferroviari".