La gerent del Patronat de Turisme es mostra optimista respecte el grau d'ocupació per la temporada alta que està a punt de començar. Una visió que és fruit dels bons resultats assolits al mes de juny.

El turisme està en crisi?

No ho podem dir. El sector turístic és el sector que respon de manera més favorable a la crisi. És un sector al qual repercuteix la crisi, però el turisme no ho està.

Quines són les previsions per aquest estiu?

Són millors que les de l'any passat. Durant el juny hem tingut un volum important de turistes, sobretot pels voltants de la revetlla de Sant Joan. Tot indica una bona ocupació durant la temporada alta.

Les previsions són bones sobretot per l'arribada d'un nou mercat com el rus...

En el nostre pla estratègic no és un mercat prioritari, a excepció de poblacions com Lloret de Mar, que ha tingut un augment d'ocupació del 30%. És un mercat que té una forta capacitat de despesa i és per això que estem duent a terme diverses accions promocionals a Moscou. Ara toca anar-ho accelerant i que no ens sorgeixin traves.

Però aquest mercat afavorirà alguns sectors i repercutirà en uns altres?

Per la informació de què disposem, els turistes russos tendeixen a anar a hotels de 4 o 5 estrelles, i descarten els càmpings o apartaments. Un rus és algú que compra i es gasta diners, i durant aquest estiu veurem si això repercuteix en els sectors de comerços i restauració.

Un cop acabi l'estiu, serà llavors quan es notarà la suspensió de vols de Ryanair?

És evident que aquest estiu tenim menys vols. A partir d'octubre veurem com acaben les negociacions entre el govern i Ryanair. No hi ha temor per aquest estiu, però sí de cara a l'octubre. El més important és intentar mantenir el volum d'usuaris.

Seguim sent una destinació en la qual prima la bona qualitat?

En uns recents estudis que hem fet, la Costa Brava és la segona marca més coneguda internacionalment després de Barcelona. Té cent anys d'experiència com a marca turística i manté tots els seus encants. L'oferta gastronòmica d'aquí és innegable.

Què en pensa sobre el model de "sol i platja" que s'ha esgotat?

Nosaltres ja estem superant aquest model. A la Costa Brava ja no és un tema de futur, sinó de present. En aquests estudis s'avancen altres motivacions com són la natura, a banda del sol i la platja.

Quines són les previsions pel turisme d'interior?

Ens belluguem en unes perspectives similars a les de l'any passat. S'espera una millora durant el mes d'agost i possiblement també al setembre, ja que aquest any les vacances s'allarguen fins al dia 12. Les comarques d'interior estan promocionant de forma conjunta moltes activitats i fomenten la història de Catalunya, que té les seves arrels aquí.

Les males previsions són per a l'Alt Empordà...

Això ho constaten des de la Federació d'Hostaleria, però jo no m'hi preocuparia. El turisme francès perdura a Roses i Cadaqués.