El 60% de les reserves d'habitacions d'hotel de la promoció 'Girona10' s'han fet des de fora de la demarcació de Girona. Els organitzadors han donat a conèixer aquesta dada que, segons remarquen, denota que l'acció turística ha tingut ressò més enllà de les comarques gironines i, fins i tot, també a la resta de l'Estat. Gran part de les reserves provenen de visitants de Barcelona i rodalies i un 40% s'han quedat en mans de gironins però, segons els impulsors de la iniciativa, són per regalar a persones de fora de Girona. L'Associació d'Hostaleria Girona-Radial ha organitzat per al cap de setmana del 14-15 de gener un viatge de premsa per a una quinzena de periodistes d'arreu de l'Estat.

Els organitzadors de l'acció turística 'Girona10' han volgut fer aquest dijous una valoració més reposada dels resultats. Després que les més de 1.500 places hoteleres (el 40% del parc hoteler de la ciutat) s'esgotessin en només quinze minuts, els promotors asseguren que ha estat "tot un èxit". Davant algunes crítiques sobre els motors de cerca i la reserva d'habitacions, han promès millorar la informació i la gestió. Davant les opinions escèptiques entorn el ressò de l'acció més enllà de Girona també hi han volgut posar dades.

El president de l'Associació d'Hostaleria Girona-Radial, Xavier Nicolazzi, ha explicat que el 90% de les habitacions s'han reservat des de Catalunya i sis de cada deu persones que s'han fet amb una plaça hotelera són de fora de Girona. "Hi ha molta gent de Barcelona i rodalies però també de comarques de Tarragona i Lleida", ha assegurat Nicolazzi que entén, doncs, que han aconseguit l'objectiu que es marcaven de promocionar Girona arreu. A més, també ha afirmat que els gironins que han reservat habitacions ho han fet, sobretot, per fer regals a amics o família de fora de la ciutat.

D'altra banda, també ha destacat el ressò que l'acció ha tingut fora de Catalunya i, prova d'això, ha dit que televisions d'àmbit estatal estan demanat visitar la ciutat ja aquesta setmana per explicar la promoció i també passar el cap de setmana del 14 i 15 de gener a Girona per fer reportatges sobre com es desenvolupa el què han batejat com 'Girona10', que ofereix menús a 10 euros, visites guiades gratuïtes i descomptes a botigues i al mercat municipal. La pròpia associació ha convidat una quinzena de periodistes d'arreu de l'Estat aquell cap de setmana perquè facin reportatges sobre l'acció turística i sobre els atractius de la ciutat.

Davant la gran acollida de la iniciativa, els organitzadors es plantegen repetir l'experiència -encara no han garantit que amb el mateix format i preu- l'any vinent. Segons dades de l'Associació d'Hostaleria, algunes webs, com la de www.destigirona.com, han passat de tenir unes 600 visites diàries a superar les 17.000 el passat dimecres.