05 de gener de 2012
05.01.2012
Xavier Nicolazzi president de l'associació d'hostaleria girona i radial

«La demanda ha superat l'oferta. S'ha exhaurit tot i això és un èxit rotund»

05.01.2012 | 13:12
«La demanda ha superat l'oferta. S'ha exhaurit tot i això és un èxit rotund»

És el president de l'entitat que ha impulsat la iniciativa. Es mostra eufòric pel resultat de la campanya tot i que admet que caldrà millorar alguna coses si es repeteix el projecte.

Èxit o mala planificació?

Un èxit rotund! S'han exhaurit totes les habitacions que es van posar a la venda a deu euros per persona. S'ha esgotat en quinze minuts. Volíem que s'esgotessin i ha passat. Si això no és un èxit...

I què li pot dir a qui està molest perquè no té habitació malgrat que ho va intentar?

L'èxit mediàtic ha estat rotund. Ja abans de la venda va sortir a totes les televisons. La demanda ha superat l'oferta. Precisament per això ha estat un gran èxit rotund. No podem parlar de fracàs ni de falta de gestió. A tall d'exemple, quan compres una entrada de Bruce Springsteen fas tres dies de cua i només té entrada un 1% de la gent que en volia.

No creu doncs, que la campanya se'ls ha girat en contra?

No. Hi ha gent a Twitter que diu que és una estafa i altres coses. És mentida. Tinc dades concretes d'hotels amb percentatges de les vendes d'habitacions a deu euros.

Esperaven aquesta allau?

No és que no esperéssim aquest èxit o ressò... però va ser una bogeria. Es va agafar tot en quinze minuts. Potser l'error va ser confiar en algun portal perquè les webs dels hotels van funcionar bé. Sap greu no poder satisfer tothom, però hi ha un determinat nombre de places. Però que ningú s'estiri els cabells si no ha aconseguit una pernoctació.

Si es volia ensenyar Girona a gent de fora, jo diria que la majoria són gironins...

En aquest cas volíem que es parlés de Girona i s'ha aconseguit. I em consta que també hi ha força reserves de Catalunya.

Repetiran l'any vinent?

La idea era que segons com anés repetir-ho més endavant. Però ha de quedar clar que els hotels han près la iniciativa però hi perdem diners i nosaltres ens hi hem compromès si la ciutat s'hi implica encara més del que s'ha implicat aquest any. El que s'intenta amb "girona10" és promocionar la ciutat tots plegats. No només els hotels. I consti que hi ha hagut bona acollida als comerços, restaurants, institucions...

I com s'ho farien amb la taxa que vol aplicar la Generalitat?

T'ho dic molt clar. Si de mi depèn aquesta taxa no hi serà. La nostra batalla a partir d'ara serà que aquesta taxa no s'apliqui.

I ara a esperar que el 14 i 15 de gener Girona sigui una festa, no?

Segur que ho serà!

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook