Enterrat des de juliol del 2010 i pràcticament sentenciat per la manca d'atenció rebuda en els darrers dos anys, el tram Medinyà-Orriols de la N-II va tornar ahir a treure el cap de sota terra. La ministra de Foment, Ana Pastor, va afirmar al ple del Congrés dels Diputats que l'Estat reprendrà el projecte de desdoblament d'aquest tram, del qual no havia fet menció fins ara en les seves intervencions. La ministra va recordar també el compromís de l'actual govern amb aquesta carretera, i va afirmar també que al mes de maig es licitarà un altre tram, el que va de Sils a Maçanet de la Selva.

El tram Medinyà-Orriols, de 3,29 quilòmetres de longitud, ja va veure una vegada com les màquines començaven a treballar per fer el desdoblament. A mitjans de febrer del 2010 les màquines van acabar els treballs de deforestació previs i van començar a treballar en el desdoblament. Aquesta feina, però, no va tenir gaire temps per avançar. Al juliol del mateix any, el llavors ministre de Foment, José Blanco, anunciava que per manca de pressupost s'havien de suspendre les obres. Des de llavors, aquest tram del nord de la N-II només ha estat esmentat quan l'Estat ha ofert als propietaris tornar-los els terrenys expropiats, fet que va provocar la indignació dels pagesos afectats, ja que molts d'aquests terrenys estaven ja trinxats.

En la sessió plenària del Congrés d'ahir, Ana Pastor va afirmar que Foment vol rescatar l'obra dos anys i mig després que les màquines s'aturessin. "A les obres de Medinyà-Orriols, que es trobaven amb proposta de rescissió quan vaig arribar, realitzarem la duplicació de la N-II per separar els dos sentits", va afirmar la titular de Foment. En aquest sentit, Pastor va afirmar que per accelerar alguns tràmits, el ministeri treballarà amb les actuacions que ja no requereixen tramitació mediambiental, i que amb aquestes es redactaran els projectes durant aquest primer trimestre de l'any. Per la resta de trams, Pastor va reiterar, tal com ja va fer al setembre en una Comissió de Foment, que la intenció és tirar-los endavant mitjançant la col·laboració público-privada.

Maçanet-Sils, licitat al maig

Durant la seva intervenció, la ministra va fer un repàs de sud a nord de la situació de tots els trams de la N-II. Pel costat positiu, va avançar que al mes de maig es licitaran les obres de conversió en autovia, tal com ja havia afirmat el Partit Popular el mes d'octubre passat. Aquest tram porta aturat des de finals del 2008, perquè un encariment del projecte va fer que la constructora renunciés a l'obra.

Pel que fa la resta d'intervals de la N-II, del Tordera-Maçanet la ministra va afirmar que tot i que no es desdoblarà, al maig es licitaran els projectes d'un tram important d'aquesta via per millorar dues interseccions, ja que "és molt urgent". Les millores en aquesta via no aniran més enllà de la connexió amb la C-35, que és on l'Estat proposa ara fer passar un volum elevat de trànsit, a través d'una connexió amb Granollers per l'interior. Foment va desistir de fer tota l'obra del Tordera-Maçanet, un tram de 8,9 quilòmetres, afirmant que el pressupost de 249 milions d'euros era massa elevat.

Pastor també va recordar durant la seva intervenció que les màquines continuen treballant per desdoblar el tram Caldes de Malavella-Sils, que el Fornells-Caldes ja fa anys que està desdoblat i que a la circumvalació de Girona (via AP-7) s'ha ampliat la calçada a quatre carrils per bandes i que s'estan construint tres nous accessos. Així, va voler posar de manifest el compromís de l'Estat amb aquesta carretera destacant que és una "prioritat" recuperar algunes obres que es van trobar aturades.