Més de 140 infants d'entre 6 i 8 anys van participar ahir al matí en la primera edició de Girobòtica, on van presentar 36 idees innovadores per a nous jocs i joguines inclusives. L'activitat, que es va celebrar a l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Girona, tenia com a objectiu despertar la curiositat dels més petits i fomentar l'interès per la ciència i la tecnologia, sota el lema "Pensa, experimenta i juga amb la ciència". En aquesta primera edició hi van participar les escoles d'El Bosc de la Pabordia, Carme Auguet i Les Alzines de Girona, en les quals els seus alumnes, dividits en 36 ?equips, havien de superar el repte de crear, mitjançant el treball conjunt, un "Joc per a tothom" en el qual s'hagués de jugar en equip. D'aquesta manera, els escolars van presentar projectes tan originals com un laberint gegant ple de trampes per trobar la sortida, una casa d'insectes destinada a estudiar aquestes criatures o una nau que funciona amb menjar.

Un jurat format per investigadors i investigadores de la UdG van valorar i escoltar els aspectes més positius de cada projecte al llarg del matí, després de comprovar el funcionament de les maquetes. A més de les exposicions orals de les idees, la jornada es va completar amb quatre tallers -sobre robòtica, química, expressió artística i reptes científics- adreçats als infants i també una activitat per als seus acompanyants: la xerrada "Pensar, experimentar i jugar a casa", sobre innovació i creativitat a càrrec de Rosa Maria Terradellas.

Les autoritats presents a l'acte -la regidora d'Educació i Esports de l'Ajuntament de Girona, Isabel Muradàs; el delegat del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Albert Bayot; i la vicerectora d'Estudiants de la UdG, Sílvia Font Mayolas- van ser els encarregats de repartir les medalles i van adreçar unes paraules de felicitació a tots els nens i nenes, als tutors i a les seves famílies per haver-los donat suport. La iniciativa va comptar amb el suport del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i de la Fundació Príncep de Girona i la va organitzar l'Institut de Ciències de l'Educació Josep Pallach i la Unitat de Comunicació Científica, amb la col·laboració d'investigadors i professors de la Universitat de Girona.