La Universitat de Girona (UdG) ha tornat a rebre una valoració positiva pel que fa a investigació en el Rànquing de la Fundación Conocimiento y Desarollo, que anualment avalua les universitats de l'Estat espanyol segons unes variables que volen ser d'interès per als estudiants, docents, empreses i centres d'investigació. En canvi, la UdG té una valoració baixa en els cinc indicadors més consultats del rànquing que, com es pot veure a la taula adjunta, són la capacitat d'atracció d'estudiants de grau i de màster, així com la taxa de graduació de màster, les pràctiques en empreses i la mobilitat d'estudiants.

El rànquing del 2015, presentat a Madrid, que incorpora un total de 60 universitats, 560 titulacions i 7 àrees de coneixement, deixa la UdG molt ben posicionada en aspectes com ara fons externs d'investigació, Publicacions de PDI-ETC, Imatge normalitzada, publicacions altament citades i publicacions interdisciplinàries, com es pot comprovar a www.rankingcyd.org.

Les universitats catalanes Autònoma de Barcelona i Pompeu Fabra són les que obtenen un rendiment alt relatiu en un major nombre dels 31 indicadors institucionals del Rànquing 2015, en concret 21 i 18 respectivament.

A continuació se situen les de Navarra i Deusto, amb un rendiment elevat en 14 dels indicadors. Aquests indicadors es distribueixen en les categories d'Ensenyament i Aprenentatge, Recerca, Transferència de Coneixement, Orientació Internacional i Contribució al Desenvolupament Regional.

Entre altres conclusions, les universitats públiques tendeixen, en termes generals, a obtenir millors resultats en la recerca i la transferència de coneixement a les empreses, segons va comentar ahir en roda de premsa el responsable del rànquing, Martí Parellada. I les privades, per la seva banda destaquen en ensenyament i aprenentatge, orientació internacional, contribució al desenvolupament regional i inserció laboral.

Parellada va precisar que els resultats de rendiment (reduït, intermedi i alt) no són absoluts, sinó en comparació de les dades del conjunt d'universitats participants, i les dades s'han ponderat segons la grandària de les universitats en alumnat, professorat i altres aspectes.

Tampoc es tracta d'una classificació ordinal d'universitats, sinó que l'informe "renuncia" a determinar quin és la millor institució acadèmica globalment, ja que el rànquing pretén ser una "guia" per a estudiants, empreses i les mateixes universitats.