Quan manquen els recursos, s'ha de recórrer a la creativitat, a l'enginy i l'astúcia. I nosaltres, que sempre ens havíem cregut posseïdors de l'exclusiva en aquesta habilitat, ens havíem acabat empassant el clixé. Perquè a Londres uns ciutadans sense sostre han creat el tour turístic pels llocs on malviuen. Decididament, el Londres que mostren els homeless (terme anglès per denominar els sense sostre) que participen d'aquesta iniciativa no és el mateix que el que visiten els emirs àrabs amb les seves famílies, assídues dels grans magatzems Harrods i d'altres emporis del luxe. En aquest cas, la dita de "res és veritat ni és mentida, tot depèn del color del vidre amb què es mira" s'aplica a aquesta modalitat turística que ofereix la capital del Regne Unit. Aquesta proposta està tenint molt d'èxit perquè hi ha gent que busca noves sensacions des de la seva talaia benestant però, sobretot, perquè al darrera hi ha un projecte empresarial.

El punt de partida del projecte va ser el 10/10/10, el dia mundial del sense sostre, i seguint el manual bàsic de creació d'una empresa, es donarà a conèixer amb una marca: Sock mob events ("Esdeveniments de la banda dels mitjons"). El nom el deuen a un grup de persones solidàries amb els que no tenen res, creat fa uns anys utilitzant la imatge dels mitjons, molt necessaris per combatre el fred. L'oferta peveu quatre rutes inexplorades d'aquest Londres desconegut, inexistent a les guies oficials, i les entrades es poden adquirir per Internet. Les persones que hi fan de guia coneixen a la perfecció les zones per on passen perquè ells són "l'atractiu" de la visita. A canvi reben gairebé la totalitat del que ingressen per la venda de tiquets. Una altra forma d'accedir al mercat laboral.