Jordi Rovira és un comerciant olotí que forma part de la junta de l'Associació de Comerciants d'Olot. És un dels impulsors del Shopping Night. Es tracta de la primera jornada comercial nocturna que es fa a les comarques gironines. El 18 de juny 60 botigues del centre obriran a les 9 del vespre i tancaran a les 12 de la nit, amb demostracions de balls de saló i aeròbic.

Què és el Shopping Night?

És una iniciativa comercial destinada a despertar l'interès de la gent.

S'ha fet a d'altres llocs?

Sí, a ciutats grans. A aquesta zona és la primera vegada. La idea és que aquí a Olot sigui una primícia.

Quins avantatges tindran els

clients?

El client trobarà avantatges concrets en els establiments on entri a aquelles hores. A més, l'associació repartirà una sèrie de passaports que serviran per optar a una ampolla de cava i al sorteig d'un creuer per a dues persones pel Mediterrani.

Com se us va acudir d'obrir a la nit?

S'ha fet a Barcelona i a Nova Yorck.

Ha tingut acceptació entre els botiguers ?

Hi ha més de seixanta comerços associats que obriran aquest dia. Nosaltres teníem un llistó d'uns trenta o trenta-cinc, però hem doblat les expectatives.

Quan els vàreu fer la proposta als botiguers quina reacció varen tenir ?

Doncs mira. En principi una mica refractaris. Nosaltres ara aviat farem l'aniversari de la botiga al carrer. Vàrem ser els pioners de la botiga al carrer a les comarques de Girona. I, quan comencen les coses la gent són una mica refractaris a acostar-s'hi. Hem vist que al final les coses, si es fan ben fetes i amb intenció perquè funcionin al final amb l'interès acaben funcionant.

A Barcelona els va donar resultat?

Hi va passar molta gent. És una capital molt més grossa. Es va fer a l'eix del Passeig de Gràcia. Va ser més que res una festa dels clients. La gent anava molt ben vestida. Va ser una iniciativa perquè es parlés de Barcelona.

Voleu donar difusió a Olot?

A més de vendre, volem que es parli d'Olot. Crec que és important per al comerç i per a la ciutat generar notícies positives.

Feu difusió fora d'Olot?

Sí. S'ha fet publicitat als mitjans comarcals, provincials i nacionals.

El client de fora té incidència en el calaix dels caps de setmana ?

El comerç d'Olot millora molt. El cap de setmana ve cap aquí.

Ho heu notat amb la millora de les carreteres dels darrers anys?

Sí. El més important ha estat l'accessibilitat de la Catalunya Central cap a la Garrotxa.

Preveiu que el client surti satisfet del Shopping Night?

Nosaltres ja fem molta publicitat. Donem els passaports. Convidem la gent a provar-ho.

Què hi haurà a més de botigues obertes?

Passejades de models, de patinadores i exhibicions de balls de saló i d'aeròbic.