21 de juny de 2011
21.06.2011
Jordi Bellvehí

"Per córrer pel món la teoria es fa servir poc, el que mana és l'experiència"

21.06.2011 | 03:29
"Per córrer pel món la teoria es fa servir poc, el que mana és l'experiència"

El proper 1 de juliol l'Associació d'Antics Alumnes del Montessori de Girona, creada el passat novembre i que presideix Jordi Bellvehí, celebra el seu primer sopar. Esperen l'assistència d'un miler d'exalumnes a les instal·lacions del mateix centre educatiu, on tindrà lloc l'àpat

Una trobada d'exalumnes del Montessori és una trobada de pijos?
Suposo que la mateixa consideració que es té dels alumnes es deu tenir dels antics alumnes, és un estigma que no podem canviar. Però la veritat és que la gent que surt del Montessori es reparteix en professions ben diverses.
Sí que deu ser una trobada de nostàlgics, almenys.
Més que nostàlgics, som antics alumnes amb ganes de retrobar-nos. De tota manera el sopar és una cosa, però l'Associació té unes finalitats que transcendeixen molt més enllà.
No ens deixi amb la mel a la boca: quines són aquestes finalitats?
Té una vessant lúdica i cultural, i després en té una més de networking, de xarxa de contactes i negocis entre els antics alumnes. Crec que aquesta és la vessant més interessant, de la qual poden sortir més oportunitats.
Parlant clar: estan creant una mena de lobby del Montessori?
He, he, més aviat seria aprofitar un col·lectiu heterogeni però amb un nexe comú, per establir una xarxa de contactes entre nosaltres. Aprofitant les sinergies i les experiències de cadascú, millorar personalment i professionalment.
El sopar serà un continu explicar batalletes d'uns i altres?
Potser en part. El sopar és una excusa, gràcies a ell ja tenim pàgina web, ja som a Facebook i a Twitter... Hem aconseguit la implicació de molts antics alumnes, tothom col·labora en la part que coneix. Fins i tot n'hi ha un que farà un monòleg i un altre que farà una demostració de ball.
Algun dels exalumnes més antics havia conegut l'època de "la lletra, amb sang entra"?
Els més antics fa 25 anys que hi van anar, suposo que alguna bufetada o algun cop de regle devia haver-hi encara. Era bastant generalitzat a totes les escoles.
Són diferents els estudiants d'avui dels d'abans?
Penso que sí. La nova generació té unes caracerístiques molt particulars, sobretot pel que fa a xarxes de noves tecnologies, i per la manera de buscar informació. Nosaltres tendíem molt a prendre apunts de la classe magistral. Els nous estudiants tenen més recursos per desenvolupar-se en la societat actual.
I els pares d'alumnes?
També són diferents. Els d'avui tenen una visió més àmplia, més global, del que és necessari com a formació. També tenen en general més formació els pares d'avui que els d'ahir.
Deia Einstein que Educació és el que queda després d'oblidar el que s'ha après a l'escola.
Per córrer pel món la teoria es fa servir poc, el que mana és l'experiència. Però el pòsit de coneixement de l'etapa de formació també té importància. Em sap greu, des de la modèstia, no estar d'acord amb Einstein...

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema