Els membres de la Federació de Comerç de la Selva han creat El joc de la Laura, un joc de taula en què els més petits hauran de respondre preguntes sobre el patrimoni i la cultura de diversos municipis de la comarca. L'objectiu del joc és apropar-se als nens, un públic que poques vegades coneix el comerç de proximitat. La gerent de l'entitat, Montserrat Pujolràs, ha destacat que volen «fer veure a la mainada que tenim comerç» i que no cal anar a comprar en grans superfícies. «El que no tenim en aquest poble ho podem trobar en el del costat», ha reblat Pujolràs. Per aconseguir un joc caldrà participar en un sorteig dels municipis que hi han col·laborat. Cada poble en tindrà uns vint exemplars i es distribuiran al llarg de la tardor.

Ni el Monopoly, ni el parxís. A partir d'aquesta tardor, el joc estrella a la comarca de la Selva serà El joc de la Laura. Un joc similar al Trivial, en què cada jugador haurà de recórrer els set municipis dibuixats en el taulell tot responent algunes preguntes relacionades amb la cultura i el patrimoni de la zona. D'aquesta manera, els jugadors hauran de passar per Arbúcies, Breda, Caldes de Malavella, Sant Hilari Sacalm, Santa Coloma de Farners, Sils i Vidreres, que són els pobles que formen la Federació de Comerç de la Selva. A més, a cada casella hi haurà un dibuix d'un element representatiu de cada municipi. Per exemple, a Caldes hi haurà una casella amb unes gotes en representació de les termes romanes i a Breda hi haurà una olla simbolitzant la tradició ceramista del municipi.

En aquest cas, el jugador haurà d'encertar en quin sector comercial trobarà cada producte que la Laura vol comprar. El guanyador serà aquell qui aconsegueixi endevinar abans els set sectors que hi ha representats en el joc.

Fomentar el comerç

La gerent de la Federació de Comerç de la Selva ha destacat que amb aquest joc volen aconseguir «fer veure a la mainada que tenim comerç», ja que segons ella els més petits de la casa sovint pensen directament en grans superfícies o el comerç electrònic.

Aquesta estratègia ja va engegar l'any passat, quan la federació va crear un conte per pintar en què s'explicaven les llegendes i tradicions dels pobles de la Selva interior. En ell ja es va presentar la Laura i la seva família, que anaven recorrent la comarca. Després de l'èxit d'aquest conte, la junta de la federació va voler seguir potenciant la marca de la Laura i per això van decidir crear aquest joc de taula.

Un dels comerciants de Sant Hilari Sacalm, Jordi Busquets, ha detallat que el joc de taula «és una bona iniciativa» també per estirar els pares a comprar al comerç de proximitat. En aquesta línia, ha recordat que «el comerç de proximitat dona llum als carrers, neteja les voreres i fa ambient». «Si ningú compra al poble, la botiga tanca», ha conclòs el comerciant.

D'altra banda, la gerent també ha destacat que en el joc s'ha buscat la manera d'unir el comerç, amb la cultura i el patrimoni de cada poble. Per a Pujolràs, són sectors que «han d'anar agafats de la mà». En aquest sentit, Jordi Busquets també creu que és una manera que la gent conegui els municipis de la zona. Pujolràs ha destacat que actualment hi ha uns 400 establiments associats a la Federació de Comerç de la Selva i que compten amb «un percentatge alt d'associacionisme a la comarca». De fet, la gerent de la federació ha apuntat que el comerç «s'està recuperant» després de molts anys d'inestabilitat.