04 de febrer de 2020
04.02.2020

Sostenibilitat i territori a la nova Barcelona Wine Week

03.02.2020 | 23:08
Sostenibilitat i territori a la nova Barcelona Wine Week

Més de 500 empreses i 40 DO espanyoles. La nova Barcelona Wine Week té espais per a grans cellers i petits productors, i inclou des de les darreres tendències fins a reflexions sobre el canvi climàtic.

mancipada del paraigua de Fira Alimentària, la nova Barcelona Wine Week (BWW) se celebra aquesta setmana amb un objectiu: millorar les exportacions i vendes de vi produït a Espanya als mercats exteriors. Un total de 550 empreses i unes 40 DO espanyoles formen l'aparador de la nova fira, ubicada al Pavelló 8 del recinte de Montjuïc, amb espai tant per als grans cellers com per als petits productors. I en aquest mirall de la producció vitivinícola estatal hi ha des de les darreres tendències i/o curiositats (vi sense alcohol, un vermut calent del Priorat o ampolles que proposen temes de conversa) fins a productes que fan reflexionar sobre els impactes del canvi climàtic al territori, com el «Vi de fang», recuperat de les restes de la inundació de les instal·lacions del celler Rendé Masdéu l'octubre del 2019.

El seu president, Javier Pagés, deia la setmana passada que l'objectiu del saló és la internacionalització, perquè «el vi espanyol té una potència impressionant» i el BWW vol fer-lo més visible a l'exterior. Així doncs, una de les missions del saló és millorar «les exportacions i vendes als mercats exteriors», amb l'objectiu de rebre uns 15.000 visitants, la majoria dels quals, professionals del sector. Entre ells, hi haurà els 300 professionals internacionals «d'alt nivell» que el saló ha convidat, així com 1.000 compradors de l'Estat.

A la Barcelona Wine Week hi ha representades les principals DO catalanes i de la resta d'Espanya. Per superfície contractada i nombre d'empreses expositores, Catalunya és la comunitat autònoma més representada. Grans cellers conviuen amb petits productors, cadascun sota el respectiu paraigua de la DO, i amb una política d'estands de la mateixa dimensió per afavorir una visibilització equitativa de les empreses. Això sí, els cellers més petits tenen un àmbit del pavelló reservat.

I com a tots els salons gastronòmics, les novetats i les propostes més singulars es fan un espai entre l'oferta consolidada i els grans noms del sector. És el cas del vi sense alcohol i halal de la gallega Mercantia. Es tracta de vins desalcoholitzats que, per tant, tècnicament s'han d'anomenar «beguda a partir de vi», explica el gerent de l'empresa, Ramon Blanco.

Per la seva banda, la bodega Rendé Masdéu ha dut al BWW el que anomenen «Vi de fang», és a dir, aquelles 6.000 ampolles que es van recuperar després de la inundació que va destrossar les seves instal·lacions l'octubre de 2019 fruit de les grans pluges a la Conca de Barberà. «És un renéixer perquè ho has perdut tot. És començar de zero, gràcies a la solidaritat de la gent que ens va ajudar a recuperar les ampolles, o posar a la venda unes ampolles (tres varietats de joves) que ens han fet diversos cellers de la DO de Conca i de Montsant», diu la responsable del celler, Mariona Rendé.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook