Les estacions d'esquí de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han estrenat una nova versió dels mapes 3D interactius. El nou format d'aquests mapes, accessibles a través dels webs i de les aplicacions de les estacions, millora la navegació per l'entorn virtual de les instal·lacions i dota de més rapidesa la consulta dels serveis. Per a les persones interessades en l'esquí de muntanya, els nous mapes incorporen també el traçat dels divuit circuits. Els visitants només han de seleccionar el circuit que vulguin fer i el mapa dona la informació relativa al nivell de dificultat, el temps i longitud del traçat, i una descripció de l'itinerari. D'aquesta manera, es facilita la pràctica d'aquesta disciplina dins els dominis esquiables.

Ferrocarrils ha creat aquesta temporada un nou forfet d'esquí de muntanya d'FGC que permet l'accés diari il·limitat a deu circuits abalisats expressament d'acord amb les necessitats específiques d'aquesta disciplina repartits entre les estacions. Aquest producte també inclou dues pujades per dia amb qualsevol dels remuntadors de les estacions d'esquí; entre les quals n'hi ha tres de gironines: La Molina-Masella, Vall de Núria i Vallter 2000.

Les millores en els mapes 3D de les estacions d'FGC han estat desenvolupades per la plataforma Skitude, especialitzada a crear solucions tecnològiques per estacions d'esquí i en desenvolupar eines per monitorar i compartir experiències entre esquiadors. Els mapes incorporen noves funcionalitats destinades a facilitar l'experiència dels visitants de les estacions, tant en la temporada d'hivern com en la d'estiu. Així, els mapes estan sincronitzats en temps real amb el comunicat de neu de cada estació i això permet consultar l'estat d'obertura de les pistes i dels remuntadors, a més de filtrar la cerca segons els interessos o activitats que s'hi vulguin desenvolupar.

Totes les estacions d'esquí i muntanya d'FGC treballen actualment en el procés de transformació digital completa de les instal·lacions i dels processos de captació i fidelització de clients de totes les seves estacions. Pel que fa a la informació a l'usuari, el procés de digitalització garanteix connectar més i millor amb el públic objectiu, com són els joves millennials: una generació digital, hiperconnectada i amb uns alts valors socials.