Els treballs de retirada de la gran estructura de ferro que transportava el tràiler que es va accidentar dimecres en un revolt de la carretera Nacional II a l'alçada de Sils van obligar ahir a tallar, altra vegada, la circulació per la zona i a desviar-lo per rutes secundàries. Consegüentment, les cues en aquell tram van ser inevitables i van arribar fins a Caldes de Malavella, per un costat, i fins l'encreuament que porta a Vidreres i a Lloret de Mar, per l'altra.

Les grans dimensions de la peça que traginava el camió accidentat va fer necessari que la maquinària que s'encarregava de les feines ocupés els dos carrils de la marxa i la circulació. Tant pel que fa als vehicles que anaven en direcció a Girona com pels que es dirigien cap al sud, en direcció a Maçanet de la Selva i Barcelona, va quedar completament tallada. Això va obligar a desviar el flux de cotxes per Mallorquines i Sils i la mesura va derivar en una important congestió circulatòria.

Les tasques van començar a mig matí i van ser complicades. De fet, malgrat que el camió s'havia accidentat dimecres no va ser fins ahir que es va tenir tot a punt per netejar el voral i carregar l'estructura en un altre tràiler. Les grans dimensions de la peça feien necessària maquinària específica i grues de grans dimensions per poder suportar tot el pes de l'entramat de ferros.

Les màquines van ocupar els dos carrils de la circulació i va ser inevitable desviar el trànsit.

Es dóna el cas que aquell tram (Sils-Caldes de Malavella) hauria d'estar desdoblat des de l'any 2005 però que, per motius ben diversos, el projecte d'execució està tot just a les beceroles. De fet, (com ja recordava aquest diari en la notícia que donava detalls de l'accident de dimecres) l'obra està paralitzada des de fa quatre mesos. El fet que l'empresa que ha d'executar els treballs entrés en concurs de creditors (també està investigada per la seva presumpta participació en la trama del cas Gürtel) no ha fet altra cosa que posar més traves.

L'octubre de l'any passat va sonar l'alarma quan l'Estat va confirmar que les obres de desdoblament de la N-II havien quedat paralitzades en el tram que va de Sils a Maçanet de la Selva -de 4,7 quilòmentres- després que l'adjudicatària Copcisa decidís no seguir amb els treballs perquè el pressupost s'havia encarit. Ara, un any després el Butlletí Oficial de la Província (BOP) publicava ahir que el nou projecte de traçat s'ha posat a exposició pública durant un mes i que per tant, es comença a desencallar aquest tram selvatà, que fa un any que té les obres aturades.

Aquest nou traçat afecta un total de 107 finques entre els municipis de Sils, Vidreres i Maçanet de la Selva i segons el consistori maçanatenc, no varia gaire del que es va adjudicar per 23,3 milions d'euros el febrer del 2006. Els treballs de desdoblament d'aquesta àrea selvatana de la N-II es van iniciar l'abril de 2008 i sis mesos després ja es paralitzaven.

Crítiques de Sils a Foment

En concret, el projecte de nou traçat ha arribat a l'Ajuntament de Maçanet de la Selva però, no al de Sils. Un fet que criticava ahir l'alcalde Martí Nogué (IdS), ja que des de l'estiu no han mantingut cap contacte amb els responsables del Ministeri de Foment.

El gener va haver-hi una audiència pública per part del delegat del Govern de Catalunya i aquest va anunciar que el nou projecte s'acordaria amb els ajuntaments afectats i que per tant, això representaria amb tota probabilitat un projecte consensuat i per tant, amb poques al·legacions.

Segons l'alcalde de Sils però, hi havia un detall en el seu tram sobre "un vial de servei que connecta amb un camí que vam dir que no ens acabava d'agradar i els tècnics ens van dir que dirien alguna cosa". Es tracta del camí públic de Can Butiñà i en aquests moments el consistori silenc no sap com s'ha solucionat. Per tot això es mostra sorprès que ja s'hagi posat a exposició pública i enunciat ja els béns afectats.

Des de Maçanet en canvi, l'alcalde Alfons Soms (PSC) explica que ja ha arribat el projecte nou aquesta setmana i que tot just ara l'estan estudiant. Tot i això, el batlle assegura que a primera vista "sembla que les peticions estarien incloses i que no hi ha grans modificacions del traçat". D'altra banda, un aspecte que preocupava l'ajuntament maçanatenc, l'enllaç de la c-35 amb l'autovia A-2, el "punt més conflictiu, d'entrada sembla que estaria ben resolt". Tot i això, els serveis tècnics del consistori ara estudiaran si totes les peticions han estat recollides i Soms recorda que encara hi ha 3o dies per fer al·legacions.