Coautora de la Investigació sobre el Comportament d'Usuaris a l'Aeroport de Girona, portat a terme des de la Universitat de Girona, Berta Ferrer considera que la tisorada de la companyia Ryanair afectarà molts usuaris que prefereixen arribar a un aeroport més senzill i petit com el de Girona.

La reducció de vols de low cost a Girona acabarà afectant el flux de persones que passen per la demarcació?

Sí. L'aeroport de Girona no es basa només en la gent que ve de vacances. Hi ha gent que l'aprofita per venir a veure la família, per venir a fer negocis, i també s'ha de comptar tota la gent d'aquí que l'utilitza. Possiblement el consum que fa tota aquesta gent és fins i tot major que el que deixen els turistes. La repercussió és evident, ja que hi haurà visitants que deixaran de venir i ja no faran consum, a més de l'òbvia retallada de llocs de feina.

A l'estudi, que vau fer conjuntament amb l'exdiputat Jose Antonio Donaire, havíeu apreciat alguna diferència entre els viatgers que venien a Girona i els que arribaven a Barcelona?

El que sí que vam fer va ser una enquesta preguntant a on preferien arribar els turistes, i els resultats van ser gairebé d'un 50% per cada banda. Hi va haver molta gent que ens va contestar que preferia un aeroport molt més petit, on tot el procediment fos una mica més senzill, i que en aquest sentit els agradava el de Girona.

Així, amb aquesta retallada Girona deixa de sortir en majúscules al mapa europeu?

Sí i tant. M'ho he estat mirant i s'ha tret destinacions com Roma, Londres o Milà, que tenien dos o tres sortides al dia. No sempre anaven plens, fet que es podria estudiar, però no és que només es tregui un vol, s'eliminen tots tres.

Com has comentat, hi ha ciutats importants dins la llista de les castigades. Pot tenir una repercussió afegida?

El cas que em crida més l'atenció és el de Roma, ja que és una ruta on l'aeroport de Girona era bàsicament emissor. Hi ha molta gent de Catalunya que vol viatjar cap a aquestes destinacions. Imagino que eliminar aquestes rutes és purament part de l'estratègia de la companyia.