Així ho ha explicat aquest dimecres el secretari d'Empresa i Competitivitat, Joaquim Ferrer, que ha fet balanç turístic en el marc de Fitur, fira en la qual Catalunya és present amb un expositor de 900 metres quadrats.

Ferrer, acompanyat pel director general de Turisme, Octavi Bono, i el director de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, ha estat l'encarregat d'inaugurar l'expositor en què es promociona tota la diversitat d'experiències de l'oferta turística catalana, sobretot la cultural, amb motiu de l'any del Turisme Cultural, entre elles la marca turística per excel·lència del territori gironí, Costa Brava Pirineu de Girona.

A part de la Costa Brava, a l'expositor també es poden trobar les principals novetats de les vuit marques turístiques restants a Catalunya: Costa Daurada, Terres de Lleida, Costa Barcelona, Paisatges Barcelona, Pirineus, Val d'Aran, Terres de l'Ebre i Barcelona.

Fora de temporada alta

Segons ha explicat als mitjans, el seu objectiu se centra més a augmentar la despesa turística que el volum de turistes. Així, ha dit que Catalunya s'esforça a oferir més experiències turístiques fora de temporada alta, a desenvolupar una estratègia de promoció digital i aprofitar al màxim l'actiu que suposen els centres de promoció turística.

L'any passat, Catalunya va rebre 19,1 milions de turistes estrangers, un 0,1% més que el 2017, que van generar una despesa superior als 20.600 milions d'euros, un 7,2% més. Per persona i dia, la despesa va ser de 187 euros, amb un increment superior al 10%.

En el cas de les arribades dels principals mercats emissors, destaquen els augments dels turistes procedents dels Estats Units (22%), Portugal (10%), Irlanda (8,4%) i Rússia (6,4%).