17 de desembre de 2019
17.12.2019
Diari de Girona
Montse Robinat, CEO de Culinarium:

«Treballem amb una experiència i un bagatge que han passat de generació en generació»

Amb un caràcter tradicional, però sempre a l'última pel que fa a la cuina, l'empresa catalana Culinarium presenta les seves botigues a Saragossa i Osca

17.12.2019 | 12:25
Montse Robinat, CEO de Culinarium

El 1863, Delfí Elías va fundar un petit comerç familiar especialitzat en la venda d'utensilis de cuina a Tàrrega (Lleida). Era Casa Delfín, un negoci que, a més de dedicar-se en cos i ànima a la venda al detall, es va anar obrint a poc a por al subministrament d'equipaments per a l'hostaleria i la restauració i cap a un model «retail». Tot això sense perdre el caràcter familiar.

L'experiència, juntament amb el creixement de les tendències en la restauració, va permetre fundar Plat Preu, que es va convertir en una botiga de referència en el sector. Montse Robinat, la representant de la cinquena generació familiar, va agafar les rendes del negoci fa una dècada i va canviar l'estratègia i el nom de la companyia, des de 2008 anomenada Culinarium.

La companyia ha arribat actualment a les 19 botigues (està present a Aragó, Catalunya, Balears i València) i factura més de 7 milions d'euros l'any.

Com va ser l'adaptació a una capital de província com Girona el 2017?

Des que vam obrir a Girona ens va encantar la ciutat i també tota la província. De fet, l'any passat vam obrir una botiga al centre de Figueres i ens estem plantejant obrir una nova botiga a la mateixa província.

Com es gestiona una empresa amb 150 anys d'història? Com s'adapten al pas del temps?

Amb molta responsabilitat, ja que en tens molts abans que tu que han treballat molt dur per tirar endavant el negoci. Però alhora amb la seguretat de saber que tens una experiència i un bagatge que han passat de generació en generació i que m'ha servit per millorar Culinarium.

Ens adaptem procurant estar a l'última pel que fa a la cuina. Visitem les principals fires del sector, seguim blogs i revistes especialitzades i, sobretot, demanem opinió als nostres assessors de venda. Són els que coneixen millor el client i també els primers que detecten les tendències al carrer.

D'altra banda, també estem en ple canvi de sistema informàtic, els terminals de venda i també del canal en línia. Tot aquest canvi tecnològic és el que ens permetrà oferir un millor tracte al client i adaptar Culinarium a les noves formes de consum.

Encara conserven el caràcter familiar de l'inici? Com l'han adaptat a la filosofia actual de l'empresa?

El caràcter familiar el defineixo de la manera amb què ens tractem entre nosaltres a Culinarium. La meva idea és que com millor tractem la gent que ens envolta més implicació i millors resultats s'obtenen. És per això que intento tenir un equip molt unit i, per què no, tractar-los com la meva altra família, la de Culinarium.

Com afronten la campanya de Nadal? Quines novetats hi ha?

Tenim clar que aquesta campanya serà un èxit. Hem posat molta il·lusió en la selecció del producte, la decoració de les botigues i en l'elaboració del nostre catàleg especial de Nadal.

Com a novetats, tenim un munt de nous articles de cuina pensats per regalar i també per utilitzar durant aquestes dates. A més, presentem la nostra nova col·lecció de teixit per a la cuina i les col·leccions de vaixelles que són perfectes per vestir qualsevol taula de Nadal.

En què radica l'èxit de Culinarium?

El nostre èxit rau en la nostra especialització i en l'assessorament als nostres clients. Aquests dos punts van de la mà i són claus per entendre l'evolució de Culinarium. Som un grup de botigues singulars i on el client trobarà una selecció d'articles de cuina i taula a la millor relació qualitat preu. En ser especialistes podem oferir un assessorament al client que altres empreses no poden i és el que realment fidelitza el client, el tracte i un producte adequat.

En el cas de la cuina, va molt més enllà dels articles que es poden comprar, si tenim en compte les receptes, els petits secrets, etc. Com els incorporen a les seves botigues?

Els nostres assessors de venda són les persones que millor fan aquesta feina. Ajuden molt els clients a orientar-los i sobretot a oferir l'article més adequat a les seves necessitats. A més oferim als nostres clients diferents documents per tota la botiga on apareix informació d'interès sobre els productes i la seva cura.

Quan coneixes el producte i t'agrada la cuina com els nostres equips a les botigues és molt fàcil donar les receptes o els petits secrets que hi ha darrere de cada producte. Apostem dia a dia perquè així sigui.

Quins són els seus objectius de futur?

Els objectius passen per doblar la companyia quant a nombre de botigues fins al 2023 i aconseguir incrementar la quantitat de producte que oferim de marca pròpia Culinarium. Amb la nostra marca dissenyem articles que tenen tota la nostra experiència a les botigues a una molt bona relació qualitat preu. Els clients la valoren molt positivament i creiem que marcarà el futur de la nostra companyia.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

 

L’estiu continua a les Canàries

Firma BeContent

El clima càlid i agradable de les Illes permet al viatger seguir disfrutant al setembre de les activitats estiuenques amb totes les garanties d’higiene i seguretat