La gran varietat de <strong>dietes</strong> que existeixen en l’actualitat pot arribar a resultar aclaparador, motiu pel qual és important conèixer quina és la finalitat de cada una i quins ingredients les componen. Recentment, la coneguda com a dieta GOLO s’ha popularitzat entre les persones que miren de <strong>baixar de pes </strong>o regular els <strong>nivells d’insulina</strong>.

Tal com recull el portal Men’s Health, aquest règim dissenyat per un grup de metges i farmacèutics combina <strong>aliments</strong> amb suplements en forma de pastilles. Té una durada d’entre 30 i 90 dies, i el seu principal avantatge és que no requereix comptar calories per perdre pes de forma ràpida i segura.

Suplements alimentaris

A diferència d’altres de més estrictes i agressives, aquesta utilitza suplementació alimentària, concretament els GOLO Release, càpsules de zinc, magnesi i crom que dona nom al règim. A més, la dieta GOLO es construeix sobre quatre fonaments essencials: proteïnes (ou, carn, peix, marisc i lactis), carbohidrats (fibra, fruites i llegums), verdures (espinacs, bròcoli, col, coliflor, api, cogombres o carbassó, entre d’altres) i greixos (olis, nous, sèsam, etc.).

Així doncs, cada un dels tres àpats (esmorzar, dinar i sopar) ha d’incorporar una o dues porcions de cada un d’aquests grups. Es pot destacar que les racions variaran en funció de cada categoria.

Exercici diari

Malgrat la falta d’evidència mèdica i la dificultat d’adherència a aquesta dieta, si es combina GOLO amb un mínim de 45 minuts d’activitat física cada dia pot donar com a resultat un augment dels nivells d’energia, a més d’estimular la pèrdua de greix i el metabolisme. Seguir aquests hàbits també pot servir d’ajuda per controlar els nivells d’insulina en sang, ja que el seu principal objectiu és reduir la resistència contra aquesta hormona.