El superaliment que Madonna menja abans dels concerts

Models, actrius i altres famoses es beneficien d'aquest fruit tan potent

Els seus beneficis són múltiples i el pots trobar fins i tot, en el pa

El superaliment que pren Madonna en els camerinos

El superaliment que pren Madonna en els camerinos / EPC

EP

La moda dels superaliments no passa de moda. Aliments com l'alvocat, les llavors de xia o les baies de Goji són considerats com a superaliments. La veritat és que la llista és llarguíssima. I si fem una petita reflexió al respecte, podrem observar com tots els aliments considerats com a superaliments, solen ser, menys en alguna excepció, aliments saludables del nostre entorn i dieta mediterrània. Tot i això, és magnífic conèixer nous "superaliments" per saber totes les propietats que tenen i els beneficis que oferiran a la nostra salut. Avui toca fer-ho amb els nabius.

Els nabius

Conquerint tant nutricionistes com models i celebrities, els nabius s'han convertit en un imprescindible de qualsevol dieta 'healthy'. Però, són tan beneficiosos per a la nostra salut com ens estan fent creure?

Madonna sempre exigeix un bol de nabius frescos als seus camerinos, Kim Kardashian els inclou en l'esmorzar diari, Kate Hudson els afegeix a l'amanida i són l'snack preferit de Miranda Kerr, juntament amb les ametlles.

El seu sabor àcid i dolç a parts iguals i, totes les possibilitats gastronòmiques que ofereixen, permetent-ne la combinació tant en receptes dolces com salades, són en gran manera les culpables del seu èxit.

Els beneficis dels nabius

Els beneficis dels nabius / wirestock

Recomanat per especialistes

Però no és una casualitat que els experts en nutrició els recomanin per les seves propietats. Sergio González de Nutriheart explica: "Els nabius són uns aliments amb una aportació energètica molt baixa, amb prou feines 42 kcal per 100 g, són una de les fruites amb major quantitat de propietats antioxidants -gràcies a les seves antocianines- i a més són una bona font de fibra, de vitamines -sobretot Vitamina C- i de minerals com el calci i el potassi. Totes aquestes qualitats ens porten a dir que els nabius, dins d'un estil de vida saludable, poden ajudar a millorar la tensió arterial, el perfil lipídic i reduir l'efecte dels radicals lliures".

Raquel Conty de Fitnatura afegeix: "Els antioxidants presents als nabius neutralitzen els radicals lliures del nostre organisme i redueixen la inflamació. De fet, els seus compostos bioactius s'han associat amb múltiples efectes protectors per a la nostra salut: com la prevenció del càncer o la reducció de risc de patir de malalties cardiovasculars i neurodegeneratives".

Fresc o congelat

Pel que fa al seu consum declara: "En el cas dels frescos i congelats mantenen les seves propietats i nutrients essencials. En canvi, dessecats i escalfats poden perdre part d'aquestes propietats. Com qualsevol aliment, com més natural, menys pèrdua de les seves propietats nutricionals".

Encara que són perfectes en amanides, iogurts o sucs, una de les maneres més fàcils i bones d'incloure'ls a la nostra dieta és a través del pa. Per això mateix, a Levadura Mare Natura Bakery ofereixen un pa diferent, preparat amb farina de blat, massa mare i nabius. Aquest pa s'ha formulat gràcies a una tècnica d'inspiració francesa que dona com a resultat un pa de forma quadrada, del qual Moncho López explica: “És un pa amb una gran càrrega de nabius, al voltant del 25% del pes de la massa són nabius vermells hidratats durant 24 h abans d'incorporar-los. El procés de la seva preparació és el següent: hidratem la fruita durant 24 h, amassem i al final del pastat s'incorpora el nabiu, deixem fermentar durant 24 h en un calaix, posteriorment es talla a mà i es forneja."