Ni als 30 ni als 50: aquest és el moment més infeliç de la vida, segons experts
Un estudi d'economistes dona resultats sorprenents

Ni als 30 ni als 50: aquest és el moment més infeliç de la vida, segons experts / CC0
La recerca sobre la felicitat i el benestar emocional s’ha intensificat els últims anys, en un context social on sembla que busquem la felicitat constant. En aquesta línia, un nou estudi del científic David G. Blanchflower, publicat pel NBER (National Bureau of Economic Research), aporta dades reveladores sobre en quin punt vital solem sentir-nos més infeliços.
Segons la investigació, realitzada amb participants d’Europa i dels Estats Units, els 47 anys són, de mitjana, l’edat en què les persones registren els nivells més baixos de benestar emocional. Aquest resultat coincideix amb la idea d'una “crisi de la mitjana edat”, marcada sovint per canvis personals, laborals i vitals.
Els autors de l’estudi, però, ofereixen un missatge optimista: la corba de felicitat observada té forma de U, cosa que significa que, després d’aquest punt baix, la satisfacció vital torna a augmentar progressivament, arribant a nivells molt positius al voltant dels 50 anys i més enllà.
Els científics recomanen tenir en compte aquesta tendència natural per preparar-se emocionalment davant possibles moments de desànim durant la quarantena, entenent-los com una etapa habitual en el cicle vital i no com un senyal d’alarma permanent.
L’estudi reforça així la idea que la felicitat és dinàmica i que, malgrat les dificultats, la maduresa pot portar més serenitat, estabilitat i benestar.
- Ja se sap quin dia obrirà el nou Ikea de Girona
- Urdangarin: «La meva mare i els meus fills saben que és impossible que jo tingués voluntat de delinquir»
- Can Selvatà de Cornellà del Terri, el millor restaurant de cuina popular catalana
- Mor la conductora d’un cotxe en un xoc frontal amb una furgoneta a l’N-II a Biure
- Cinc arrestats i set investigats en operatius Kanpai a Olot i Girona
- La dona centenària de Riells i Viabrea que ha 'ressuscitat' la ratafia de la seva àvia
- Els «gallecs de la llumeta»: dos ex guàrdies civils són els inventors de la balisa geolocalitzada V16 obligatòria a partir del gener
- Els pisos més desitjats a Girona: els habitatges d’una habitació són els que es venen més ràpid