Contingut ofert per: Logo Telefónica
20 desembre 2022

Emprenedors que uneixen
estudiants amb vocacions

La falta d'orientació pràctica a l'hora d'escollir una sortida professional és un problema que afecta milers de joves al nostre país. Ara, la tecnologia no només ofereix solucions reals que ajuden a donar alternatives eficients, també uneix persones i projectes, com Unigow, una plataforma que uneix talents.

Emprenedors que uneixen estudiants amb vocacions
Vam veure que hi havia moltes dificultats a l'hora d'escollir carrera i ens vam recolzar en la nostra pròpia experiència per buscar una manera d’ajudar
D'esquerra a dreta: Louan Rousseau (director de màrqueting), Alejandro Cañada (CEO i CTO) i Alejandro Sánchez (cofundador i director comercial).

Orientar els joves professionals del futur i impulsar els seus inicis professionals és l'objectiu de Wayra i Fundació Telefónica, que a través de la seva darrera campanya donen el costat humà a la tecnologia, i ens recorden el poder que tenen tecnologies com el 5G per unir la societat i fer “que ningú es quedi fora de la foto”.

Unigow és una start-up amb molt de futur, un dels molts motius pels quals ha estat escollida pel hub tecnològic Wayra, que està en constant recerca de projectes innovadors per donar-los suport i visibilitat. I s'ha fixat en la feina feta per Álex i Louan, dos joves amics que van decidir unir el seu talent per donar suport a aquells estudiants que necessiten referents a l'hora de prendre una decisió que els ajudarà a fer els primers passos en la seva trajectòria laboral. A més, també ajuden moltes escoles davant de la necessitat de dirigir correctament les carreres dels seus alumnes.

Gràcies a la seva vinculació amb els futurs professionals i la comunitat educativa, Unigow també ha comptat amb el suport de la Fundació Telefónica. Aquesta plataforma ha anat creixent i ha anat sumant talent jove al seu equip, per demostrar que l'edat no és una limitació, i que és possible crear una start-up escalable i impactar en el món de l'emprenedoria.

¿Quina ha estat l’experiència més enriquidora amb un estudiant?

El camí en si mateix ha estat molt enriquidor, tant personalment com laboralment, però és cert que la nostra comunitat ens ha donat els moments més bonics. Per nosaltres llegir els missatges de la gent després d'utilitzar Unigow és una cosa que ens impulsa a continuar creixent a continuar intentant arribar a la vida de més gent.

¿I la fita més important com a empresa?

La fita més gran per a nosaltres ha estat poder crear, des dels 18 anys, una start-up que està tirant endavant i ajudant milers de joves. Tot i que els concursos i els reconeixements com el “20 under 20” de Wise que ens han anat donant durant aquest temps han significat molt i ens han obert grans portes.

¿Quin és el model de negoci?

Com que es tracta d'una start-up, el model de negoci ha anat canviant i ens hem anat adaptant a les necessitats en cada moment. Actualment, el model de negoci de Unigow consisteix a facilitar l'accés d'institucions educatives i empreses a la comunitat jove, ja que cada cop tenen més dificultats per arribar-hi.

Unigow posa a més el focus en els temps en què vivim. Tenen un compte de Tik Tok on ofereixen consells als estudiants de batxillerat. També tenen un perfil d' on fan entrevistes a universitaris i professionals. El bloc segueix sent una eina útil: hi resolen molts dubtes sobre formació.

Emprenedors que uneixen estudiants amb vocacions

L'objectiu era connectar estudiants de batxillerat amb estudiants universitaris. ¿On queda la tecnologia?

La nostra generació és una generació tremendament tecnològica, ja que hem crescut envoltats per ella. Per això, per a nosaltres havia de tenir un paper important en el projecte. Tenint en compte que Unigow va néixer en un context de pandèmia, la tecnologia ens va permetre arribar a la gent. A partir d'aquí, el nostre servei es recolza en una plataforma web que hem anat millorant i que avui dia, permet als estudiants interactuar entre si a través de xats i videotrucades. Això sí, també intentem sempre que el tracte i l'experiència de la nostra comunitat sigui tan humana com sigui possible, al darrere sempre hi ha persones.

¿Com percebeu les relacions interpersonals que es creen dins l'aplicació?

Una de les coses que hem pogut comprovar de primera mà gràcies a la plataforma és que són els joves els que entenen millor les necessitats i els dubtes d'altres joves, bàsicament perquè també els estan vivint. També hem corroborat que la gran majoria són molt generosos amb el seu temps i que sempre estan disposats a ajudar, estem molt orgullosos de la comunitat que s'ha creat al voltant d'Unigow.

Tant de bo que hagués pogut comptar amb una plataforma així quan vaig haver d'afrontar la meva decisió. M'alegro de poder ajudar gent que ara està perduda com jo fa uns quants anys
Álvaro Leal
Mentor d'Unigow

Alejandro Cañada, Louan Rousseau i Alejandro Sánchez saben de la necessitat de comptar amb diferents actors dins de la plataforma. No en va, cadascú té una funció dins de la start-up. I a més de promoure la comunicació dins de la plataforma, han trobat la manera de fer-ho de manera natural. Per això han incorporat el mentoring dins la seva estratègia. La mentorització permet als universitaris millorar les seves habilitats socials i de lideratge. Desenvolupar aquestes habilitats és clau per a les seves carreres professionals. Un ‘win2win’ que resumeix molt bé Álvaro Leal, mentor de Unigow: “Tant de bo hagués pogut comptar amb una plataforma així quan vaig haver d'afrontar la meva decisió. M'alegro de poder ajudar gent que ara està perduda com jo fa uns quants anys.”

La mentorització és una activitat molt ben vista a altres països. A Espanya, ¿què creieu que pot aportar a qui s'ofereix?

Mentoritzar no és ni més ni menys que acompanyar. Per a nosaltres la mentorització és fonamental, ja que permet a la persona trobar el camí per si mateixa en base a les experiències i a les eines donades per un altre. Sempre diem que ningú no t'ho pot explicar millor que algú que ja ho està vivint, i és així. Moltes vegades a Espanya tendim a pensar que cal aconseguir-ho tot per un mateix, i no és cert. Donar suport als altres està bé i és una cosa que s'hauria de treballar i promulgar-se més.

Heu concebut un concepte: Unicoins. ¿Ens podeu explicar què és?

El curs passat els universitaris guanyaven diners per orientar els seus companys de batxillerat, aquest any hem adoptat els Unicoins, que són monedes bescanviables per moltes més recompenses que no pas diners. Per a nosaltres era important recompensar els orientadors per la seva contribució, ja que volíem que sentissin que eren una part important d'Unigow i que el que estaven fent tenia valor. No obstant, ens vam adonar que no totes les recompenses havien de ser econòmiques. Els Unicoins es poden bescanviar per viatges, per experiències, per cursos… és una manera de continuar impulsant la formació i de conscienciar que no només els diners són valuosos.

¿Quin és el següent pas d’Unigow? ¿Cap on aneu?

Ens volem convertir en els referents de l'orientació a Espanya. Hem creat un producte gratuït i dissenyat a mida per a joves amb dubtes i ganes d'aclarir-se. El proper pas és que el facin servir tots els estudiants del país.

I és així com posant el focus en la tecnologia i en els processos formatius, s'aconsegueix unir les persones. D'aquesta manera, alumnes com Elena, Joan Carles, Paula o Coral han aconseguit una mentorització, una orientació i unes directrius que avui dia conformen la decisió universitària amb què se senten més a gust.