Segueix-nos a les xarxes socials:

Un cotxe elèctric en una estació de càrregaAntonio Hernández Rios

Els cotxes híbrids i elèctrics lideren les matriculacions del mes de maig a Girona

Els concessionaris de les comarques gironines registren pràcticament les mateixes vendes que fa un any

Els cotxes híbrids i elèctrics ja son els més demandats a les comarques gironines. Durant el maig, a Girona, s’han matriculat 500 cotxes d’aquest tipus, superant als vehicles de gasolina (424) i els dièsel (60), segons les dades de la patronal Faconauto.

De fet, les matriculacions a la província s’han mantingut pràcticament en les mateixes xifres a les registrades fa un any, amb un lleuger increment del 0,82%. Els cotxes amb motors no convencionals son els únics que registren pujades respecte al maig de 2022, concretament del 10,38%. La venda dels cotxes de gasolina va caure un 3,64%, mentre els dièsel baixen un 27,71%.

Pel que fa a l’acumulat de l’any les xifres son més positives en el mercat automobilístic gironí. Durant els primers cinc mesos de l’any les matriculacions de cotxes han crescut un 15,93% en comparació amb el mateix període de l’any passat, amb un total de 4.695 turismes venuts. La venda dels vehicles de gasolina creix un 7,82%, mentre que la dels cotxes amb motors no convencionals ho fan un 28,93%. Només els cotxes dièsel registren una baixada respecte al 2022 (-6,58%).

A Catalunya, les matriculacions de turisme han augmentat un 19,7% al maig respecte del mateix mes de l’any passat, arribant a les 11.124 unitats. En l’acumulat dels cinc primers mesos de l’any s’han venut 48.338 vehicles, un 19,4% interanual més.

Si centrem la mirada al conjunt d’Espanya, al maig s’han venut 92.025 vehicles, un 8,3% més que fa un any; i s’han encadenat cinc mesos consecutius a l’alça. En l’acumulat fins al maig al conjunt de l’Estat, les vendes han augmentat un 26,9% interanual, fins a 404.337 unitats, malgrat que encara són un 28% inferiors a l’any 2019, abans de la pandèmia.

Raúl Morales, director de comunicació de Faconauto, explica que «mantenim la sensació que la recuperació està sent molt lenta, estem un 25% per sota de les vendes que es feien l’any 2019 i aquesta recuperació s’està fent molt mediatitzada per una menor capacitat de compra per part de les famílies que en tenen menys renda disponible i menys capacitat d’estalvi».

«La incertesa de ciutadans i empreses sobre quin cotxe comprar continua latent i més ara, amb la convocatòria d’eleccions generals que sol paralitzar l’activitat econòmica», afirma el director de comunicació i màrqueting d’ANFAC, Félix García.

Registra't i no et perdis aquesta notícia!

Ajuda'ns a adaptar més el contingut a les teves preferències i aprofita els avantatges dels nostres usuaris registrats.

REGISTRA'T GRATIS

Si ja estàs registrat clica aquí.