Segueix-nos a les xarxes socials:

Més litúrgia que màgia en una nit d'estrena

El dramaturg Oriol Broggi debuta com a director d'òpera amb un muntatge de «La flauta màgica» de Mozart en el qual destaquen els cantants

Més litúrgia que màgia en una nit d'estrena

El Festival Castell de Peralada va estrenar dilluns una de les seves grans apostes per a l´edició d´aquest any, l´òpera La flauta màgica, de Mozart, produïda pel mateix certamen i dirigida pel dramaturg Oriol Broggi en el seu debut en la lírica. Un muntatge estèticament minimalista -buscant l´essència, molt en la línia del que acostuma a fer Broggi en el teatre-, que semblava apostar més per la litúrgia que per la màgia que es desprenen de l´òpera, i en el qual van destacar de manera important els cantants. De fet, les principals ovacions de la nit d´estrena van ser per a alguns dels intèrprets: el tenor Adrian Ërod, que va connectar de seguida amb el públic amb el personatge còmic de Papageno; la soprano Kathryn Lewek, una espectacular Reina de la Nit que va superar amb nota un paper amb una considerable dificultat tècnica i el baix Andreas Bauer, que va oferir un molt potent Sarastro.

També van ser molt ovacionats la soprano Olga Kulchynska (Pamina), Liparit Avetisyan (Tamino), els sacerdots Gerard Farreras i Vicenç Esteve Madrid i Les tres dames: Anaïs Constans, Mercedes Gancedo i Anna Alàs. En el muntatge, amb direcció musical de Joan Pons i la participació de l´Orquestra Simfònica i el Cor del Gran Teatre del Liceu, també hi intervé l´actor Lluís Soler, que resumeix en català alguns diàlegs de l´original alemany per facilitar el seguiment de la trama.

Les dues funcions han estat dedicades a la memòria de César López Rosell, periodista cultural recentment desaparegut.

Prem per veure més contingut per a tu