El Museu de l'Empordà serà una aula d'un institut de Figueres
Els alumnes del Cicle Superior d'Educació Infantil faran una proposta relacionada amb la cultura
El Museu de l'Empordà es convertirà en una aula més de l'institut Ramon Muntaner de Figueres, amb qui s'ha signat un conveni. La idea és que els alumnes del Cicle Superior d'Educació Infantil portin a terme una proposta educativa que estarà relacionada amb la cultura i les arts, per tant, al Museu de l'Empordà.
Es tracta d'una proposta de co-creació centrada en dues metodologies, learning by doing i design thinking. Basada en la teoria del nord-americà John Dewey, la metodologia del learning by doing es basa en el principi fonamental que l'aprenentatge ha de ser una acció rellevant i pràctica, i no pas teòrica i passiva. «De fet, existeixen diversos estudis que asseguren que un aprenentatge pràctic o aplicat és molt més efectiu que el passiu, ja que els continguts i les pràctiques apreses queden molt més fixades en la nostra memòria», han informat des de l'Ajuntament..
El design thinking (o «pensament de disseny») és una metodologia orientada a la ideació de solucions dins un marc proposat, la qual s'empra en el context de la professió i pràctica del disseny.
En total s'han previst quatre sessions que començaran demà i que es portaran a terme els dijous a la tarda.
Temes
Més a L'Alt Empordà
-
Infecten amb un paràsit les figueres de moro del Cap de Creus per erradicar-la
-
El Govern no descarta una gran dessalinitzadora a l’Empordà
-
Les Creus de Maig omplen la ciutat de Figueres en un dels dies grans de Fires
-
L'eòlica marina i el 12-M: això pensen els partits del parc que es projecta a Roses