ERC demana a l'Estat executar les obres pendents de millora de la N-260 a Llançà i a Ordis
Considera que és una infraestructura viària que actua com un "eix vertebrador econòmic i social"
ERC ha demanat a l'Estat que es tramitin i executin les obres de millora pendents des de fa anys a l'N-260 al seu pas per Llançà i Ordis.
Es tracta d'una via amb un trànsit diari de fins a uns dotze mil vehicles en alguns trams i que requereix millors condicions per a la seguretat.
El senador de Girona, Jordi Martí, ha demanat "tramitar, aprovar i licitar d'urgència els estudis informatius, d'impacte ambiental i els projectes constructius necessaris per a l'execució d'obres de millora".
El senador ha presentat una moció a la Comissió de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. S'exposa que l'N-260 és una de les carreteres “més importants” de la xarxa viària de les comarques gironines.
I, en particular, per a la connectivitat de la comarca de l'Alt Empordà, sigui entre els seus municipis, o amb la resta de comarques, com per exemple amb la Garrotxa, i amb la frontera francesa.
Ha defensat que actua com “eix vertebrador econòmic i social” i que és “vital” la seva adequació per “garantir l’equitat i la igualtat d’oportunitats entre tota la ciutadania”.
La intensitat mitjana de vehicles és d'entre 9.409, i 11.280 vehicles segons el tram. “Aquestes xifres posen en evidència l’alta freqüència d’ús i, sobretot, la importància i la necessitat de mantenir-la en les millors condicions per la seguretat viària dels vehicles i els seus usuaris”, ha afegit el senador.
Martí concreta en l’escrit de la moció que el Ministeri de Foment executi les obres pendents, i que ja va adjudicar el juny de 2008”, per a condicionar la Travessera de Llançà a l'N-260, entre els punts quilomètrics 15 + 300 i 18 + 400.
Rotonda a la intersecció d'Ordis
A més, també es demana de forma urgent es faci una rotonda a la intersecció de l'N-260 amb la C-26, al municipi d'Ordis, just a la confluència amb els municipis d'Avinyonet de Puigventós, Navata, Taravaus i Vilanant.
“La rotonda podria solucionar i minimitzar els riscos d’aquest punt de l' N-260 perquè aquí hi ha un doble canvi de rasant sense il·luminació amb el perill que això suposa. I, a més, durant el dia hi giren molts camions i vehicles sense que hi hagi cap tipus de senyalització. S’hi van col.locar bandes rugoses que s’ha demostrat que no han funcionat perquè continua havent-hi accidentalitat i sinistralitat”, ha especificat
Temes
Més a L'Alt Empordà
-
El nou ajuntament de Fortià pren forma a la Casa Reina Sibil·la
-
Carles Pujol obre les Fires amb un pregó que reivindica el decàleg del bon figuerenc
-
La Junta Electoral insta Figueres a retirar les estelades de la plaça de l'Ajuntament
-
Els productors de musclo del Delta preveuen que totes les cries provinguin de Roses entre els pròxims quatre i sis anys