No són bons temps per al sector ecològic
Molts petits productors tenen moltes dificultats per accedir a la distribució
Fa uns anys, a prop de casa, en un carrer paral·lel al meu, quan estava de moda i molts ecologistes i alimentistes promovien uns aliments i en defenestraven d'altres, es va obrir una botiga d'aliments ecològics, al cap de pocs anys es va tancar i avui no en queda ni un sol indicador. I és que sembla clar que no són els millors temps per al sector ecològic. La crisi econòmica s'està notant en el món "bio", explica Pablo Bolaño en una publicació de l'Associació VidaSana. I les coses no milloraran soles. Cal abandonar inèrcies passades i inventar. Inventar per no morir, opina Bolaño.
Els productors d’aliments ecològics es ressenten dels canvis en la modernització de la distribució d’aliments. Fins ara, havien superat bé altres crisis. Què cal fer mentre no es produeix el canvi cap a hàbits alimentaris completament sostenibles? Sobreviure amb idees noves, amb molta creativitat, amb dinamisme, amb espurna.
Por de gastar
Avui ja és un fet, el sector ecològic s'està estancant, i si no es continua expandint, si pateix desacceleració, l'assumpte ja no es pot atribuir a la manca de promoció del sector i/o a la confusió amb els etiquetatges. Els consumidors tenen por de gastar. Aquells que volen seguir consumint “bio, fan el que poden per refugiar-se en les marques blanques, en productes més assumibles, en ofertes de divers tipus… De fet, si el consum orgànic no ha baixat ha estat, en bona part, per la competitivitat que ofereixen les grans superfícies (tan injuriades, de vegades), expliquen en l'associació VidaSana.
En aquest cas, els més perjudicats són els productors més petits. Tenint en compte la migració produïda de les botigues tradicionals del sector “bio”, les pioneres, a les grans superfícies, molts petits productors del món orgànic tenen moltes dificultats per accedir a la distribució. Per als clients de les botigues els preus de tot segueixen pujant i sembla que per als petits productors la producció ecològica no és una solució.
Temes
Més a Economia
-
Marlons se eleva como la nueva sensación 'Smash Burgers' en Madrid, rivalizando con VICIO, las del exganador de Masterchef
-
Caganer.com s’expandeix amb l’obertura d’una botiga al centre de Bilbao
-
CCOO tanca un acord amb l'empresa Llansà SA que posa fi a la vaga
-
Converteix la teva afició per l'escalada en una oportunitat d'autoocupació gràcies al nou concepte de rocòdrom