TV3 ha tornat a liderar l'audiència a l'abril, per vuitè mes consecutiu, just en el darrer mes amb Mònica Terribas de directora. Així, ha estat la cadena més vista 21 dels 30 dies del mes. Segons dades de Kantar Media, TV3 continua com a líder destacada, amb un 14,9% de quota, percentatge que supera en 4 punts el d'Antena 3, que ha tingut el 10,9% i ha desbancat Telecinco del segon lloc del rànquing. En el tercer lloc del rànquing se situa TVE, amb el 10,6%. En el quart, Telecinco, que ha baixat dos llocs, amb el 10,2%; en el cinquè, Cuatro, amb el 5,1%, i en el sisè, La Sexta, amb el 3,8%.

Dos aspectes destaquen del lideratge de TV3 d'aquest abril: que ha estat la cadena més vista un total de 21 dels 30 dies i que ha estat líder en les franges de matí, migdia, sobretaula i prime time, de dilluns a divendres. Tanmateix, la sorpresa de les dades de consum a la xarxa l'ha donat l'entrenador del Barça Josep Guardiola, ja que l'emissió de la roda de premsa que va fer divendres 27 per anunciar la seva marxa del club va apujar el consum en directe del ?senyal fins a les 14.500 hores i les 222.000 connexions; mentre que la mitjana habitual és d'unes 5.000 hores i 100.000 connexions, aproximadament. L'esdeveniment també va ser seguit en diferit: el vídeo de la roda de premsa íntegra ha tingut gairebé 10.000 visionats i el vídeo dels Telenotícies, amb els moments més destacats de l'acte amb 18.000 reproduccions.

Pel que fa a la resta d'Espanya, aquest mes d'abril ha servit a televisió espanyola per recuperar-se del sotrac patit al març. Telecinco i la 1 colideren el mes d'abril, en aconseguir ambdues cadenes el 13 per cent de la quota d'audiència, segons dades de Kantar Media difosos ahir per Barlovento Comunicación. El canal públic es recupera, en pujar dues dècimes, després que Telecinco fos la televisió més vista al març, amb una quota mitjana del 13,9%, un lideratge que va ocupar gràcies al descens de la 1 de TVE.