Més de la metitat dels catalans que utilitza Internet, usa de forma habitual les xarxes socials. És una de les dades de la tretzena edició de l'informe "La Societat de la Informació a Espanya" elaborat per Telefónica presentat ahir a la ciutat de Girona.

Durant la presentació de l'informe, el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura, va reiterar el compromís de la companyia per a desplegar la xarxa de fibra òptica a la ciutat de Girona:"Arribarem al 80% de les famílies aquest any. Al 2014 arribarem al 20% restant, sempre que la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions no canvïi la normativa".

Faura va destacar el creixement espectacular de la telefonia mòbil, l'increment de la productivitat que les TIC suposen per a les empreses i el fet que més de la meitat dels usuaris catalans viu "permanentment connectat".

Catalunya, el 52,2% dels usuaris d'Internet participen ja de forma activa en xarxes socials com Facebook o Twitter, és a dir, viuen permanentment connectats, mentre que un altre 9,5% es connecten de manera habitual a xarxes socials de caràcter professional com són Linkedin o Xing.

Segons l'informe, pràcticament un de cada quatre ciutadans de Catalunya ha utilitzat les noves tecnologies digitals per realitzar compres per Internet.

Fins al 75,7% de les llars catalanes disposaven d'un ordinador, i el 71% de connexió a Internet. Pràcticament la totalitat de les llars catalanes que posseeixen Internet accedeixen a la xarxa a través de la banda ampla.

La freqüència d'ús de les TIC continua creixent a Catalunya ja que set de cada deu catalans utilitza habitualment l'ordinador i es connecta diàriament a internet (75,8%), per damunt de la mitja espanyola que se situa en el 72,6%.

Malgrat que els joves compresos entre els 16 i els 24 anys són els usuaris més intensius (el 85,3% d'ells accedeix diàriament a Internet) el grup d'edat que més creix, sis punts percentuals respecte al passat any, és el que aglutina a persones entre els 55 i els 64 anys, amb una penetració del 43,7%.

El director d'Empreses de Telefónica a Catalunya, Enrique Santiago, va destacar els creixements del sector respecte al 2011: Fins al 210 % pel que fa a l'ús de dispositius mòbils, del 500 % en el cas de les tauletes i del 800 % en el de la televisió connectada a Internet.

Santiago va valorar que, per exemple, "les descàrregues s'han acabat, perquè ara aquests vídeos o àudios són a les xarxes i els pots veure en línia en temps real".

De la seva banda, el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, va assenyalar que "la societat de la informació no és un escenari de futur, sinó una realitat incontestable de la que formem part" i va destcar l'aposta de la Generalitat pel sector TIC.

"El nostre desig és situar-nos en el top ten de regions europees en aquest àmbit", va assenyalar el conseller. No obstant això, per créixer més que la mitjana va indicar que Catalunya, com amb molts altres àmbits, necessitava estructures d'estat, entre les que va citar un regulador propi del mercat de telecomunicacions.