És bo dormir amb mitjons?

T'agradi o no la idea de protegir els teus peus al llit, fer-ho té avantatges i inconvenients

16.10.2017 | 06:59
Els avantatges i inconvenients de dormir amb mitjons.

Està clar que el món es divideix en dues classes de persones. Els que els agrada més el dolç i els del salat, els amants dels gossos i els dels gats o, en aquest cas, els que dormen amb mitjons i els que ho fan sense.

Hi ha una gran diferència entre les persones que dormen amb els peus coberts i les que ho fan descalços. I no només, estem parlant de ser més o menys fredolics.

Diverses teories asseguren que aquells que dormen amb mitjons són persones que necessiten sentir-se protegides i busquen tenir una relació més profunda i íntima amb altres persones. Per contra, els que dormen sense es diu que són persones independents que valoren molt el seu espai personal.

Però, fins a quin punt és bo dormir amb mitjons? T'agradi més o menys la idea de protegir els teus peus al llit, està clar que fer-ho té els seus avantatges i inconvenients.

Els beneficis de dormir amb mitjons

  • Si ets una persona fredolica, dormir amb mitjons t'ajudarà a conciliar millor el son. En no entrar en contacte directe amb els llençols. 
  • Un estudi del Servei de Medicina Interna de l'Hospital Ramón i Cajal va concloure que dormir amb mitjons ajuda a evitar les infeccions i els fongs.
  • Segons un estudi de la Universitat de Groningen, liderat per l'holandès Gert Holstege, portar mitjons durant les relacions sexuals facilita l'orgasme per a homes i dones.
  • Disminueix la probabilitat de patir un atac del fenomen Raynaud. Encara que no és molt habitual, aquesta malaltia afecta àrees de la pell, normalment els dits de les mans o els peus, i fa que per problemes de circulació comencin a inflar-se i bategar. L'ús de mitjons mantindrà teus peus calents, millorant la circulació dels dits.
  • Una creença molt estesa és que els mitjons fan que els peus suïn més. No obstant això, si s'utilitzen els de fibres adequades es pot reduir la sudoració, ja que el teixit els mantindrà secs en absorbir la suor.
  • Millora els talons esquerdats. Utilitzar mitjons de cotó després d'hidratar bé els peus pot ajudar a que els talons no s'assequin.


Els perjudicis de dormir sense mitjons

  • La principal raó per la qual no s'hauria dormir amb mitjons és que fer-ho millora la circulació. Amb els peus a l'aire la sang flueix amb més facilitat, prevenint l'aparició de varius o problemes d'inflamació en els turmells. 
  • Si els mitjons no estan nets, corres el perill de contraure fongs o infeccions. Per posar-hi remei, només et cal que quan arribis a casa te'n posis uns nets per anar al llit. 
  • També es pot prevenir les males olors i la sudoració que apareixerien en usar mitjons d'un material no porós.
  • A les nits més caloroses, dormir amb els peus a l'aire els mantindrà més frescos i farà que et sigui més fàcil dormir.
  • Si t'acostumes a dormir sense mitjons, ho passaràs malament quan no ho facis. Per aquesta raó, si ets molt fredolic el millor és que intentis dormir amb mitjons només alguns dies.
Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Més informació

Enllaços recomanats: Premis cinema