Segueix-nos a les xarxes socials:

Premis a la feina i la difusió turística de Girona

El Patronat distingeix la trajectòria de Josep Antoni Cuadrat i el projecte empresarial del Parc Natural de la Garrotxa

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona va entregar ahir els seus premis anuals, que en la seva categoria honorífica va reconèixer la tasca professional de Josep Antoni Cuadrat i el projecte empresarial desenvolupat pel Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

La revista Australian Gourmet Traveller i la cadena de televisió alemanya Deutsche Well TV van rebre els premis de comunicació turística; mentre que un treball sobre el comportament del turisme al litoral en una conjuntura de crisi econòmica va completar el palmarès guanyant la primera edició d'un guardó dedicat a la recerca turística.

Els Premis G! 2010 es van entregar al Centre Cívic i Cultural de La Sitja, de Fornells de la Selva, en un acte que va reunir més de 200 persones. Aquests guardons -que aquest any han arribat a la seva cinquena edició- es van crear amb un doble objectiu: d'una banda, reconèixer la trajectòria i la bona gestió empresarial dels professionals turístics gironins; i, de l'altra, oferir un estímul per difondre els recursos i els atractius turístics de la Costa Brava i el Pirineu de Girona a l'exterior.

Els premis del Patronat de Turisme Costa Brava Girona es divideixen en tres categories, una de les quals és l'honorífica que concedeix dos guardons: el Josep Pujol i Aulí, que ahir es va endur Josep Antoni Cuadrat per la seva tasca professional, i el Xiquet Sabater al projecte empresarial, guanyat pel Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Pel que fa a Cuadrat, el Consell d'Administració del Patronat de Turisme va decidir premiar-lo per haver impulsat l'associacionisme d'empresaris de la Costa Brava. En el cas del Parc Natural, va reconèixer la seva aposta per l'excel·lència en el turisme de qualitat i sostenible que conviu amb els espais naturals.

Ressò a Austràlia i Alemanya

El Patronat també premia la comunicació turística, tant en mitjans escrits com audiovisuals. Pel que fa als primers, el jurat va acordar distingir la revista de viatges i gastronomia australiana Australian Gourmet Traveller pel seu reportatge "The Fablet Coast", centrat en el vessant paisatgístic, gastronòmic i cultural de la Costa Brava i el seu rerepaís. Respecte als mitjans audiovisuals, s'ha reconegut la cadena Deutsche Well TV pel programa Euromaxx Reiselust dedicat a la Garrotxa, contribuint a difondre els valors i els atractius turístics de les comarques gironines d'interior. En la cinquena edició d'aquests guardons a la comunicació turística, el Patronat ha rebut 40 treballs d'onze països diferents, entre els quals hi havia reportatges de premsa escrita, articles publicats a Internet i produccions televisives.

Treball de recerca sobre Roses

Finalment, els Premis G! han estrenat aquest any un premi de recerca denominat Yvette Barbaza atorgat a un projecte que analitza el comportament del turisme al litoral en una conjuntura de crisi econòmica, que va presentar Marc Grijalvo i se centra, sobretot, en la població turística de Roses. Aquest treball de recerca explica els canvis més significatius que s'han produït a nivell del consumidor turístic i, en concret, del de turisme costaner.

Prem per veure més contingut per a tu