Segueix-nos a les xarxes socials:

La Cambra de Comerç reclama dos carrils per a la variant de les Preses

L'ens opina que un sol carril també generaria problemes al medi ambient per les retencions que s'hi formarien

La Cambra de Comerç de Girona considera que per engolir tot el trànsit i no convertir-se en un coll d'ampolla la variant de les Preses ha de ser de doble carril, igual que la variant d'Olot.

L'organisme creu que és una prioritat per a l'economia de la Garrotxa, d'Osona i de les comarques gironines la construcció d'una carretera que enllaci Olot amb la C-37 al túnel de Bracons. És per això que es va mostrar favorable a que la nova carretera es consideri una unitat de conjunt en el seu traçat, des de l'enllaç de l'A-26 amb la carretera N-260, a l'entrada del terme municipal d'Olot, fina a la seva connexió amb l'actual carretera C-37. Al mateix temps, consideren que "cal fer aquesta infraestructura d'una manera totalment respectuosa amb el territori".

Durant el ple, l'ens es va posicionar amb relació a les obres d'aquesta via. Consideren que el túnel de Bracons genera importants retencions del trànsit a la C-152, des de la rotonda final, en el terme municipal de la Vall d'en Bas, fins a Olot, especialment en al tram central del municipi de les Preses i a l'interior d'Olot.

"Evidentment, cal vetllar pels valors naturals, paisatgístics, mediambientals i agraris d'un territori molt sensible, que també patiria molt amb les retencions que s'ocasionarien a la zona sense una via dimensionada al seu ús", resumeixen, afegint que "caldria que el projecte del tram Vall d'en Bas-Les Preses i el d'Olot es puguin coordinar per entrar en funcionament de manera conjunta, per evitar així un increment del volum de la circulació i un augment de la inseguretat".

Prem per veure més contingut per a tu